Home Actualitat Quasi un 25% dels vehicles circulen amb pneumàtics amb un nivell baix de seguretat i gairebé un 30% circulen amb defectes d’orígen mecànic.
Quasi un 25% dels vehicles circulen amb pneumàtics amb un nivell baix de seguretat i gairebé un 30% circulen amb defectes d’orígen mecànic.

Quasi un 25% dels vehicles circulen amb pneumàtics amb un nivell baix de seguretat i gairebé un 30% circulen amb defectes d’orígen mecànic.

0
0

Coordinat de forma compartida entre CORVE, associació d’empresaris d’automoció i nàutica de les comarques gironines, i l’Institut Montilivi, amb el patrocini de Michelin i el suport de l’Ajuntament de Girona, l’estudi realitzat pels alumnes d’Automoció de l’Institut Montilivi reflecteix que respecte de l’any 2013 l’estat dels pneumàtics que circulen no ha millorat.
Corve-Pneus
La presentació ha estat a càrrec del Sr. Carles Aurich, coordinador pedagògic del Projecte i professor de l’àrea d’Automoció de l’Institut Montilivi. L’acompanyàven, el Sr. Ernest Plana i Sr. Isidre Reixach, president i vicepresident de Corve, Sr. Joan Alcalà, Regidor de Molibilitat, Seguretat i Via Pública de l’Ajuntament de Girona i Sr. Luis Miguel Caballero, Director de l’àrea de Catalunya de Michelin.

L’estudi executat pels alumnes d’Automoció de l’Institut Montilivi aporta informació molt interessant:

– Han augmentat els pneumàtics amb baix nivell de seguretat, sobretot en les rodes del darrera. La causa és que la majoria dels vehicles porten la tracció al davant i per tant és té més cura dels pneumàtics de les rodes situades en la tracció del vehicle.

– Ha millorat, encara que poc, el percentatge de pneumàtics que circulen per sota del límit legal.

– S’observa un creixement important dels vehicles que circulen amb importants defectes, un 7,31% més que al 2013. Un 29,16% dels vehicles presenten defectes d’origen mecànic i el 17,62% d’altres com talls, bonys, envelliment, arrencades…. És significatiu que el defecte mecànic més important és per baixa pressió del pneumàtic.

– Ha augmentat el percentatge de vehicles que circulen amb pneumàtics de més de 10 anys i globalment ha disminuït el nombre de vehicles que porten pneumàtics de més de 5 anys d’antiguitat.

Aquestes dades fan concloure que:

– No hi ha prou consciència de que un pneumàtic de més de 5 anys ja no presenta una garantia de seguretat òptima i que a partir dels 10 anys és un perill.

– Que no es fan els manteniments adequats dels vehicles o no es fan per professionals. Els resultats coincideixen amb la disminució del pas dels vehicles pels tallers legalitzats que ja fa temps es ve denunciant amb el conseqüent augment de defectes, siguin d’origen mecànic o no, ja que sigui quin sigui la deficiència, el vehicles hauria de passar pel un taller.

S’estableixen unes recomanacions que implica, els professionals, usuaris i administracions. Destaca com a mesura el disseny de campanyes destinades a conscienciar i estimular les revisions d’aquest element del vehicle amb l’objectiu de millorar la seguretat vial.

Precisament, CORVE, avançant-se a aquest resultats, s’ha adherit a la Campanya de Cetraa (Confederació Espanyola de Tallers), que sota el nom “Triangle de Seguretat” pretén conscienciar l’usuari i promoure les revisions dels pneumàtics, frens i amortidors dels vehicles. Els tallers que voluntàriament s’han adherit a la campanya faran una revisió gratuïta d’aquests punts per informar a l’usuari de l’estat del seu vehicle i recomanar-li les operacions adients per restablir la seguretat.

CORVE insisteix en la importància de reparar en un taller legalitzat ja que el vehicle és una màquina que el seu bon funcionament i estat té una gran incidència sobre la seguretat de les persones per la qual cosa cal que sigui manipulat per un professional.

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *