Home Actualitat El Ral·li Monte-Carlo Historique arrenca a Barcelona i altres sis ciutats europees
El Ral·li Monte-Carlo Historique arrenca a Barcelona i altres sis ciutats europees

El Ral·li Monte-Carlo Historique arrenca a Barcelona i altres sis ciutats europees

0
0

Divendres comença una de les proves de regularitat per a vehicles clàssics més importants d’Europa

 

Sortida de l'any passat del Ral·li Montecarlo Historique
Foto: Job Vermeulen

La 23a edició del Ral·li Monte-Carlo Historique arrenca el divendres 31 de gener a Barcelona. Per divuitena vegada el RACC organitza la sortida del ral·li a la capital catalana, juntament amb altres sis ciutats europees: Bad Hombourg (Alemanya), Milà (Itàlia), Reims (França) i Monte-Carlo (Mònaco), a més de Glasgow (Escòcia, Regne Unit) i Atenes (Grècia), llocs des dels quals els vehicles sortiran el dimecres 29 de gener.

Els participants que surtin de Catalunya ho faran a partir de les 19 hores. Els vehicles clàssics es dirigiran a França per la frontera de Puigcerdà i, després de 5 dies d’acció, la prova acabarà el dimecres 5 de febrer a Mònaco.

Catorze equips des de Barcelona

Els 14 equips participants que sortiran de Barcelona ho faran al volant de vehicles de com a mínim 40 anys d’antiguitat que en el seu moment van competir en el Rally Monte-Carlo del campionat del món. En funció de l’edat de cada automòbil i també de l’elecció dels pilots i copilots s’ha adjudicat a cadascun dels equips una mitjana de velocitat. Així mateix, el dia 31 de gener, després de les verificacions administratives i tècniques, els cotxes quedaran en règim de parc tancat fins el moment de la sortida.

La major part dels equips estan formats per pilots i copilots de renom que són especialistes en aquesta competició. Els primers a prendre la sortida seran David Nogareda-Sergi Giralt (Porsche 911S 2.0, 1969, núm. 52), seguits dels Víctor Sagi, pare i fill (Porsche 911S 2.0, 1968, núm. 73). A continuació, sortiran Álvaro Rollán-Juan Rollán (Porsche 911T 2.2, 1970, núm. 81) i els francesos Serge Berthouly-Fabienne Pommier (Datsun 240Z, 1973, núm. 168) i Laurent Berthouly-Jean-Luc Bres (Renault 17 Gordini, 1972, núm. 169).

Cal destacar la presència de tres equips de Seat Històrics: Enrique Trillo-Carles Jiménez (Seat 1430-1600, 1974, núm. 171), Iván Vicario-Jesús Bonilla (Seat 127, 1973, núm. 299) i Josep Maria Bardolet-Eloi Alsina (Seat 1400B, 1957, núm. 307), precisament el cotxe més antic que surt de Barcelona.

Completen el grup de vehicles Renaud Canuyt-Phillippe Jougla (BMW 2000 Tii Touring, 1973, núm. 172); l’equip argentí Enrique Lukasiewicz-Martin Lukasiewicz (Autobianchi A112 Abarth, 1979, núm. 258); els francesos Christophe Bru-Bernard Lafitedupont (Lancia Fulvia Coupé 1.3 S, 1970, núm. 260); l’andorrà Antonio Arderiu-Luis Góngora (Autobianchi A112 Abarth, 1979, núm. 273) i els catalans Eduard Falgàs-Alexandre Falgàs (Seat 127, 1979, núm. 275) i Martínez Díaz-María Angustias Díaz (Citroën 2CV, 1977, núm. 297).

En total, 8 marques automobilístiques prendran la sortida des de Barcelona sent SEAT la més nombrosa, seguida de Porsche (3) i Autobianchi (2). La prova també reuneix pilots i copilots de 4 nacionalitats, entre els quals destaquen els equips espanyols, que són els més nombrosos, seguits dels francesos, andorrans i argentins.

Un recorregut llarg i selectiu

El Rallye Monte-Carlo Historique consta d’un itinerari llarg i selectiu. En aquest circuit només aconsegueixen destacar els millors especialistes amb experiència en les revirades carreteres franceses, que sovint tenen gel i neu en algunes parts del recorregut. En aquesta edició els participants prendran les vies B10, C-33, C-17, N-260, N-152 fins a Puigcerdà per la Collada de Toses, creuant al seu pas poblacions com Vic, Ripoll i Ribes de Freser. Després de recórrer 170 km, les tripulacions entraran a França pel pas fronterer de Bourg-Madame, on hi haurà un control de pas. En aquesta etapa de concentració, que conclourà a Buis-els-Baronnies, els participants sortits de Barcelona recorreran prop de 800 km i estaran aproximadament 18 hores al volant.

Després del corresponent reagrupament, tots els competidors arribats de les diferents ciutats es dirigiran a Crest i Valence. En aquesta última ciutat els equips de Barcelona faran l’últim control horari abans d’iniciar la competició l’1 de febrer a les 19.30 hores. Arribats a aquest punt, els participants ja hauran recorregut 958 km. Després de completar l’etapa de concentració començarà l’autèntica prova contra el cronòmetre, que inclourà trams mítics de la prova monegasca i culminarà el 5 de febrer a Mònaco.

LEAVE YOUR COMMENT

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *