Red Bull comença la guerra contra Norris i McLaren: “Piastri és més fort mentalment”

Helmut Marko ataca al pilot principal de la seva escuderia rival
Lando Norris i Max Verstappen xerrant. F1
Roger Amores, periodista i redactor de El Motor de Girona.

Red Bull i McLaren estan immersos en la lluita pel mundial de constructors. En les últimes vuit curses, els britànics li han retallat 69 punts a la formació de la beguda energètica, i actualment són a 42 de distància. Els austríacs ja no tenen el millor cotxe en cursa, després d’un domini aclaparador les últimes tres temporades, i això ha generat una guerra que és i serrà molt emocionant. I en aquesta guerra, les dues bandes utilitzaran totes les seves armes.

Oscar Piastri i Lando Norris en el podi d’Hongria. F1

El primer a atacar en la guerra freda fora de la pista és Helmut Marko, assessor de Red Bull, intentant generar crispació en el box rival dient que no tenen por del pilot principal de McLaren, Lando Norris. “Sembla que Oscar Piastri és mentalment el pilot més fort de McLaren; inclús és més veloç en algunes circumstàncies”, declarava Marko. Malgrat que Norris tingui més punts que Piastri i sigui el segon classificat del mundial de pilots, a 78 punts de Max Verstappen, alguns errors impropis d’un pilot de la seva categoria en moments importants el fan semblar un rival menys perillós. A més, Piastri està en el seu millor moment, havent guanyat la seva primera cursa a Hongria i repetint podi a Bèlgica.

Al box Red Bull, el panorama no està millor. Els dirigents han confirmat la continuïtat a Checo Pérez com a mínim fins al final de la temporada, empesos per la pressió del propietari de la F1 Liberty Media, que creien que podria haver disminuït els ingressos del GP de Mèxic. Per l’altra banda, Max Verstappen ha confirmat públicament que Red Bull ja no té el millor cotxe. “El Red Bull no és el cotxe més ràpid en carrera ara mateix, probablement, però cal limitar els danys i és el que hem fet en les últimes curses. Espero que puguem trobar més prestacions perquè faria la nostra vida més fàcil. Hem d’analitzar què fem amb el cotxe durant la resta de temporada”, reconeix el neerlandès.

Així doncs, ens esperen les deu últimes curses amb molta emoció. Red Bull podrà mantenir el seu avantatge? O McLaren sabrà fer valer la seva superioritat per a superar-los? Potser la igualtat actual ens portarà un nou protagonista a la història com Mercedes o Ferrari? El temps i la pista decidiran.

Text: Roger Amores / Fotos: F1

Total
0
Shares
Anterior
El mercat de fitxatges de MotoGP: només queda una moto lliure

El mercat de fitxatges de MotoGP: només queda una moto lliure

Malgrat que falten les confirmacions oficials, la majoria dels manillars lliures

Posterior
Honda canvia la seva filosofia a MotoGP

Honda canvia la seva filosofia a MotoGP

Finalment, els japonesos accepten fitxar a tècnics europeus per fer una moto

També et pot interessar
Total
0
Share