Aquest cap de setmana finalitzarà una temporada horrorosa per a Red Bull, amb canvis al llarg de la temporada en les seves alineacions titulars. L’ascens de Yuki Tsunoda a la formació principal a mitja temporada, Liam Lawson fent el camí invers portant a terme el seu retorn a Racing Bulls… El 2026 arriba amb encara més modificacions. Red Bull fulmina a Yuki Tsunoda i Isack Hadjar pujarà a la primera formació, sent el nou company de Verstappen. Liam Lawson a convençut als dirigents de Milton Keynes i Faenza, i mantindrà la seva plaça a Racing Bulls, compartint box amb la jove promesa Arvid Lindblad, qui debutarà en la F1.

Malgrat que Red Bull encara lluita pel mundial de pilots gràcies a la destresa de Max Verstappen, la realitat és que l’RB21 és molt complicat de conduir i poc competitiu. Aquest prototip ha sigut una trituradora de pilots. El primer, Liam Lawson, qui va durar només dues curses en la formació principal dels austríacs. El neozelandès ha tingut una segona oportunitat a Racing Bulls, el segon equip de la marca de begudes energètiques, i allà s’ha guanyat una vida més en la F1. Malgrat que el monoplaça és menys competitiu, el VCARB-02 té una conducció molt més dòcil, cosa que permet un rendiment immediat i, en alguns casos, més alt a tota mena de pilots.
Per l’altra banda, el segon pilot que ha passat per la trituradora RB21 i que no tindrà tanta sort per a la temporada 2026 és Yuki Tsunoda. El japonès complia el seu somni d’arribar a la primera línia de Red Bull després de quatre temporades en les seves files, però de seguida el somni es va anar transformant en malson. Finalment, des de Milton Keynes han decidit prescindir dels seus serveis i Tsunoda es queda sense plaça per a l’any que ve. El seu substitut serà Isack Hadjar, que en la seva primera temporada en la F1 és desè a poca distància del novè i l’onzè. A més, és el segon pilot dels equips dels dos toros, per davant de Tsunoda i Lawson, i va aconseguir el seu primer podi a Zandvoort finalitzant tercer. Un magnífic rendiment que té premi.

La sort de Tsunoda és que Red Bull inicia un nou projecte, sent el 2026 la primera vegada que participen amb un motor propi: Red Bull Powertrains-Ford. No obstant això, la FIA ha ordenat als antics subministradors que abasteixin als seus antics clients per a les proves TPC. Aquests entrenaments permeten als pilots pilotar monoplaces amb un mínim de dos anys d’antiguitat per a poder practicar amb prototips els més semblants possible amb els quals comptaran durant la temporada, habituar-se a les forces G difícilment reproduïbles en un simulador o per a acostumar-se a les particularitats d’alguns elements de cada fabricant, com pot ser el sistema d’embragament, les lleves del volant o el botó d’avançament. Però la FIA no ha fixat les condicions d’aquest abastiment, i Red Bull i Honda s’han d’asseure per a negociar. Una de les condicions dels japonesos tot indica que serà que Tsunoda sigui pilot reserva de les seves dues formacions amb un programa TPC per a ell. Continuarà ben a prop de la F1.
I per què no té cabuda Yuki Tsunoda? Perquè Arvid Lindblad fa el seu ascens des de la F2 i serà pilot titular al Visa Cash App Racing Bulls juntament amb Lawson. El britànic-suec de només 18 anys és una de les grans promeses del Red Bull Junior Team i de l’automobilisme mundial. Enguany és superat pel seu company Pepe Martí, però és el projecte de futur pel qual s’ha apostat des de Milton Keynes. De fet, ja ha fet les seves primeres aparicions en la F1, seient en el monoplaça de Tsunoda en el GP del Regne Unit i en el de Verstappen a Mèxic. En l’FP1 va superar al japonès. Lindblad ja va rebre la superllicència per part de la FIA sent menor, mostra de la seva habilitat i talent.

Així doncs, Red Bull comença un nou projecte en la F1 amb el sistema de propulsió propi i renova també els seus integrants per a tenir la millor alineació de pilots possible. El 2026 és un any amb molta incertesa per l’entrada en vigor del nou reglament, però la feina en els despatxos està feta; caldrà veure si en la fàbrica han sigut tan efectius.
Text: Roger Amores / Fotos: F1 i Red Bull Content Pool