Red Bull i Honda: quan el talent tapa les esquerdes

La formació austríaca podria estar vivint el mateix procés amb Verstappen que van viure els japonesos amb Márquez
Marc Márquez i Max Verstappen en el paddock de la F1. // Rudy Carezzevoli / Getty Images / Red Bull Content Pool
Roger Amores, periodista i redactor de El Motor de Girona.

Red Bull viu un mal moment en la F1. Després de vuit mundials de pilots i sis de constructors en els últims quinze anys, el monoplaça dels austríacs ha patit una baixada de rendiment evident, perdent el títol d’equips la temporada passada després de dues temporades consecutives obtenint-lo. Els de la beguda energètica tenen un cotxe molt complicat de pilotar, tal com s’ha vist en el cas de Liam Lawson, Checo Pérez o qualsevol dels sis companys d’equip que ha tingut Max Verstappen des del 2016, i cada vegada menys competitiu. Aquesta situació fa pensar en la que va viure Honda a MotoGP, quan el talent de Marc Márquez va estar tapant les esquerdes del prototip dels japonesos. Verstappen podria estar assumint el mateix rol a Red Bull.

Marc Márquez i Max Verstappen en el paddock de la F1. // Rudy Carezzevoli / Getty Images / Red Bull Content Pool

“És com Marc Márquez quan va deixar Honda; Marc Márquez va dissenyar el seu camí per a pilotar aquesta moto durant anys… i en les motos, si estàs incòmode o passa alguna cosa, pots lesionar-te. Si Liam Lawson fos ara l’equivalent en una Honda, probablement es lesionaria perquè no trobaria aquesta velocitat. Quan Márquez va deixar Honda, ningú podia pilotar aquella moto. Això és interessant també per a Verstappen. Qui sap quant temps es quedarà a Red Bull, podria ser allà tres o quatre anys més, però l’equip també ha d’aconseguir que aquest cotxe sigui apte no sols per a una persona en el planeta”, opina Mark Webber, expilot de F1 que va formar part de Red Bull vuit temporades, del 2007 al 2013.

Marc Márquez va assolir sis mundials de MotoGP amb Honda, els anys 2013, 2014, 2016, 2017, 2018 i 2019. D’aquestes temporades, clarament no sempre va tenir la millor moto. Per exemple, el 2016 va firmar cinc triomfs i dotze podis, sent molt regular, però amb una RC213V que demostrava moltes mencances en l’acceleració i electrònica, i un Dani Pedrosa i Cal Crutchlow molt irregulars amb la mateixa moto. El 2018 va obtenir nou victòries i catorze podis, però Ducati ja demostrava tenir el millor prototip de la graella, competint el títol amb Andrea Dovizioso. Pedrosa no va pujar a l’esglaó més alt del podi ni una vegada i Crutchlow només una. L’any més clar en aquest sentit va ser el 2019, el millor de Márquez, quan va firmar 12 primeres places i 18 podis de 19 possibles. Aquella temporada, Jorge Lorenzo, el seu company d’equip, no es va poder adaptar a una Honda molt complicada, finalitzant 19è de la classificació general amb 28 punts i retirant-se de la competició. La segona moto dels japonesos va ser novena; Crutchlow.

I és la mateixa sensació que transmeten els acompanyants de Max Verstappen les últimes temporades. El 2024 va acabar amb un Checo Pérez totalment desesperat amb el Red Bull, mentre que Liam Lawson ha durat dues curses en les files dels de Milton Keynes i afirmant que “el cotxe és molt difícil de pilotar”. Ara mateix, la formació austríaca és una escabetxina de pilots, i ni Verstappen està a gust amb el prototip. El neerlandès i Márquez són el clar exemple que el talent pot tapar les esquerdes d’un projecte, però quan aquest no està fet amb una base ferma, l’estructura acaba caient i necessitant una reconstrucció. Veurem si Verstappen agafa el mateix camí que el cerverí i acaba en una escuderia com Mercedes o Aston Martin, malgrat que cap de les dues sigui l’equip més petit del mundial com el Gresini.

Text: Roger Amores / Fotos: Red Bull Content Pool

Total
0
Shares
Anterior
Jorge Martín passa revisió mèdica i serà a Qatar

Jorge Martín passa revisió mèdica i serà a Qatar

El de San Sebastián de los Reyes obté resultats satisfactoris de la seva visita

Posterior
El III Clàssic Raid Tàrraco reuneix 50 equips en una competició de referència

El III Clàssic Raid Tàrraco reuneix 50 equips en una competició de referència

La segona prova de l’Off Road Classic Cup se celebra aquest dissabte a Tarragona

També et pot interessar
Total
0
Share