Franco Colapinto va entrar amb molta força a la F1, convertint-se en un fenomen des del primer dia. El seu rendiment immediat, fent pensar que no necessitava un procés d’adaptació per a ser competitiu en el Gran Circ, va cridar l’atenció de tothom en el paddock, i Red Bull el va contemplar com a substitut de Checo Pérez i company d’equip de Max Verstappen l’any 2025. No obstant això, el seu descens de rendiment les últimes setmanes ha fet que es desinfli aquesta possibilitat, i Liam Lawson sembla el més ben situat per a ocupar aquest seient.
“No ocupa un lloc destacat en la llista de candidats”, deia Helmut Marko, assessor de Red Bull, sobre Franco Colapinto. Les males actuacions a Las Vegas i Brasil, amb accidents totalment evitables, han fet que els austríacs es repensin la decisió de pagar la gran quantitat de diners que demana Williams pel de Pilar; la clàusula és de vuit xifres. L’argentí seria molt interessant pel mercat sud-americà, sobretot després dels patrocinadors llatins que perdran per la sortida de Pérez, però Red Bull ha caigut fins a la tercera plaça en el mundial de constructors, i necessiten un pilot amb l’experiència i consistència que els ajudi a sumar punts regularment.
Davant d’aquest escenari, s’erigeix el nom de Liam Lawson. Marko apuntava que “en la majoria dels casos, hem pujat als nostres propis pilots des de l’equip Júnior”, i que la visió dels accionistes és seguir aquesta filosofia. Yuki Tsunoda, company d’equip de Lawson en el RB Formula One Team, seria l’altre nom contemplat, però, malgrat que el japonès fa diverses temporades que és el pilot més fort de l’equip, sempre l’envolten els dubtes sobre la seva consistència, actitud i capacitat tècnica. El neozelandès és l’aposta de futur de Red Bull. A més, el líder del mundial de F2, Isack Hadjar, ocuparia el volant de Lawson, així que Colapinto es quedaria sense plaça a la F1; almenys en les files de la marca de begudes energètiques.
En tot cas, el primer pas és la sortida de Checo Pérez, que avui dia sembla inevitable i que els dirigents de Red Bull estan mirant de forçar al mexicà per a arribar a un acord per a rescindir el contracte. Enguany, el de Guadalajara va ampliar la seva vinculació amb la formació austríaca per a dues temporades més, però és impensable que es pugui complir.
Text: Roger Amores / Fotos: F1