Després de l’aparatós accident d’aquest cap de setmana a Assen, Àlex Rins no podrà formar part de la graella en el GP de Sachsenring. Al català li va derrapar la roda del darrere i la moto el va escopir cap amunt, fent un highside, i patint lesions en el canell i la cama dreta. El dilluns va ser operat en fins a dues ocasions a Madrid, al matí per estabilitzar una doble fractura sense desplaçament en el canell dret i a la tarda per a extreure-li un dels claus de la seva cama dreta de la gravíssima lesió que va patir la temporada passada a Mugello. Remy Gardner serà el seu substitut aquest cap de setmana a Alemanya.
“En primer lloc, espero que l’Àlex pugui recuperar-se ràpidament i li desitjo el millor. Estic molt entusiasmat amb aquest repte. Només vull dir ‘moltes gràcies’ a Yamaha per confiar en mi per a pilotar aquest cap de setmana. L’utilitzaré com una gran experiència per aprendre. És una moto nova, i tornar a MotoGP per a una carrera sempre és una experiència agradable, així que estic desitjant gaudir aquest cap de setmana, i estic molt feliç per aquesta oportunitat. Una vegada més un gran ‘gràcies’ a Yamaha”, ha declarat Remy Gardner.
L’australià va córrer en l’equip KTM Tech3 la temporada 2022 després de guanyar el mundial de Moto2. Un any més tard, va ser acomiadat per part dels austríacs, havent firmat una 23a plaça i 13 punts, i es va quedar sense moto amb només la temporada de rookie com a experiència en la categoria reina. Actualment, està participant en el mundial de Superbikes amb l’equip GTYR GRT Yamaha, on ha iniciat de menys a més, setè de la classificació general i firmant el seu primer podi de la temporada en la Race 2 penúltima prova celebrada als Països Baixos. Per fi té la segona oportunitat a MotoGP que mereixia.
Per l’altra banda, Rins ha explicat que “les operacions han anat bé”, però que malauradament no podrà formar part del GP de Sachsenring d’aquest cap de setmana. “Malgrat aquesta nova pedra en el camí, la meva motivació per a continuar treballant és més gran que mai”, ha assegurat després de les dues intervencions. El barceloní està encadenant una mala ratxa des de la caiguda de la temporada passada a Mugello, on es va fracturar la tíbia i el peroné, lesió que l’ha fet passar per la sala d’operacions en diverses ocasions per culpa d’algunes complicacions que ha tingut durant el procés de recuperació.
Esperem que aquesta sigui l’última “pedra en el camí” d’Àlex Rins i de seguida pugui tornar a tenir la continuïtat necessària per a poder demostrar una vegada més el gran pilot que és.
Text: Roger Amores / Fotos: Yamaha GYTR GRT i Àlex Rins