Carregat de novetats en aquesta ja, cinquena generació, el supervendes Renault Clio estrena plataforma CMF-B, augmentant rigidesa, reduint-ne el pes i fent-lo més compacte però igual d’habitable, varia el disseny per acostar-lo al Mégane, amplia ostensiblement la oferta tecnològica i pot anar equipat amb una gran varietat de motors, tres gasolina, dues dièsel i en vindran, una amb GLP i versions híbrides.
Renault aprofita al màxima la seva tecnologia dotant al Clio de la innovadora plataforma CMF-B per aconseguir un automòbil més compacte, ja que és més curt, però amb una habitabilitat extraordinària per ser un utilitari jove i fresc. I tot i ser conservador respecte de l’anterior versió, les traces inspirades en el Mégane milloren el coeficient aerodinàmic i li atorguen un toc més atlètic; sobretot aquesta versió RS.
Aquesta incorporació de la nova plataforma en el Renault Clio també fa que pugui encabir múltiples variants motrius dins seu, amb tres motors de gasolina, d’entre 75 i 130 CV, dues dièsel, de 85 CV i 115 CV, i arribaran, properament, una versió amb GLP i la variant E-TECH, el primer híbrid convencional que posarà al mercat la marca del rombe.
On es percep un salt tecnològic abismal en el nou Clio és a l’interior, amb un habitacle que emana molta qualitat, i on destaca la doble pantalla del quadre de comandaments, i una consola central de tipus tauleta de 9,3 polzades, amb un equip multimèdia compatible amb els protocols de Apple i Android, infoentreteniment i navegació connectada, on sorprèn veure els preus de la gasolina de les diverses àrees de servei que tens al teu voltant.
Al volant, i en línies generals, el Clio ens ofereix una conducció dinàmica tant dins com fora de la ciutat, movent-se de forma bastant hàbil dins la urb i transmetent seguretat i aplom en vies revirades. La insonorització interior és òptima i l’estabilitat i els canvis de direcció són àgils, amb unes suspensions força fermes i una direcció més directa que la del seu predecessor.