
Text: Daniel Balcells / Fotos i Vídeo: Renault
Llançat el 1990 el Clio és un emblema per a Renault: en aquests gairebé 30 anys acumula més de 15 milions d’unitats comercialitzades a tot el món; més d’un milió d’elles a l’Estat Espanyol.
La seva renovada oferta mecànica comptarà amb quatre propulsors: dos gasolina tricilíndrics de 1.0 litres amb 100 i 130 CV, i dos dièsel dCi de quatre cilindres i 1.5 litres amb 85 i 115 CV.
Les transmissions poden ser manuals de 5 i 6 velocitats o automàtiques EDC de doble embragatge i 7 relacions, que de moment s’oferirà amb el gasolina més potent i després en combinació amb la mecànica dièsel més alta.
Més endavant s’incorporaran a la gamma la versió bàsica de 75 CV gasolina i les variants GLP. A principis de 2020 es sumarà una inèdita versió híbrida denominada I-Tech.
La 5a generació, disponible des d’aquest mes de setembre, ve acompanyada d’un nodrit compendi d’avançades tecnologies, com el sistema d’ajuda a la conducció Highway & Traffic Jam Companion, primera etapa cap al vehicle autònom.
El disseny exterior és continuista: presenta una evolució estètica basada en els trets actuals. No obstant això, a l’interior és més espaiós, habitable i capaç: el maleter passa de 330 a 391 l.
FITXA TÈCNICA
- Motor: 4 cil. gasolina
- Cilindrada: 1.333cc
- Potència màxima: 130 CV a 5.000 rpm
- Par màxim: 240 Nm des de 1.600 rpm
- Velocitat màxima: 200 km / h
- Acceleració 0-100 km / h: 9,0 segons
- Consum mitjà: 5,2 l / 100 km
- Emissions CO2: 119 g / km
- Llarg / Ample / Alt: 405/180/144 cm
- Pes: 1.248 kg
- Maleter: 391 litres
- Web: www.renault.es
- Llançament: setembre
Descarrega’t la revista a Apple Store o al Google Play