Home Actualitat Renault confirma una tercera edició del Trofeu Clio R3T pel 2016 amb novetats en l’esquema esportiu i els premis
Renault confirma una tercera edició del Trofeu Clio R3T pel 2016 amb novetats en l’esquema esportiu i els premis

Renault confirma una tercera edició del Trofeu Clio R3T pel 2016 amb novetats en l’esquema esportiu i els premis

0
0

Renault ha confirmat que el Trofeu Clio R3T de ral·lis tindrà una tercera edició el 2016. La marca ha revelat també que hi haurà algunes modificacions com ara un augment dels premis, una simplificació de l’esquema esportiu i una revisió de la reglamentació tècnica.

Una de les etapes del Trofeu Clio (Foto: Renault)
Una de les etapes del Trofeu Clio (Foto: Renault)

El Trofeu ha tingut una notable participació aquest 2015, amb la presència de 6 pilots de diferents nacionalitats. El gran protagonista de la competició ha estat l’asturià Fran Cima, que ha dominat totes i cadascuna de les proves disputades, obtenint a més excel·lents resultats en altres modalitats puntuables per al campionat d’Espanya de ral·lis d’asfalt, com la Copa FIA, el Trofeu Dues Rodes Motrius o la categoria R3, on va finalitzar en 1a posició.

Novetats en 2016

Pel que fa a les novetats d’aquest proper 2016, en primer lloc, els premis del ral·li han estat revisats a l’alça, recompensant en major mesura l’esforç i la inversió dels equips participants. De la mateixa manera, el premi final del Clio R3T European Trophy també ha estat modificat. El 2016, els vencedors dels trofeus de les diferents zones geogràfiques europees, inclòs el Trofeu Iberia, no es classificaran per a una final comuna, com ha succeït el 2015, sinó que tots ells seran recompensats directament amb una participació al Ral·li de Montecarlo 2017 als comandaments d’un Clio R3T cedit per l’equip oficial Renault Sport.

En segon lloc, s’ha establert com a prioritat una simplificació de l’esquema esportiu amb l’objectiu de facilitar una major participació de pilots en el conjunt del projecte. Les zones europees es redueixen de cinc a tres, que ara seran Iberia, França, Alps i Itàlia.

Finalment, s’ha procedit a una revisió de la reglamentació tècnica, igualment amb l’ambició de limitar els costos fer encara més assequible aquesta emocionant competició.

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *