Home Actualitat Renault Twingo 90 TCe: Ets gran, petit.
Renault Twingo 90 TCe: Ets gran, petit.

Renault Twingo 90 TCe: Ets gran, petit.

0
0

Divertit, juvenil, original i pràctic. Així ha trobat Marta Suria el renovat Renault Twingo. La campiona d’Espanya de resistència ens ho explica en primera persona.

FOTOSMARC(10)

 

Text: Marta Suria | Adaptació: El Motor de Girona | Fotos: M.C.

Recordo que quan va sortir el primer Twingo va representar tota una alenada d’aire frec, tota una fita de disseny i concepte. El veies des de lluny i sabies que era un Twingo, no et podies equivocar. Després el van renovar i va perdre part de la seva gràcia, d’aquell toc distintiu. I ara l’han tornat a recuperar perquè destil·la una imatge divertida i desenfadada.

FOTOSMARC(3)Malgrat les seves compactes mides, em va sorprendre gratament tant l’amplitud de les places davanteres com la de les posteriors. L’interior resulta desenfadat, amb un davantal colorista. No em va acabar de convèncer la ubicació del botó per connectar la velocitat de creuer i el limitador, situats en el pont central davant la palanca del canvi, la qual cosa obliga a desviar molt la vista per connectar-lo si estem conduint.

El nou Twingo arriba carregat de sorpreses, com que el motor va muntat al darrere i que la tracció també és a les rodes posteriors, tot un cluc d’ull al repartiment de pesos i la conducció. En aquest cas hem provat el motor més potent de la gamma, un tres cilindres sobrealimentat que dóna uns molt ben aprofitats 90 CV. Empeny des de les 2.000 rpm i en carretera resulta molt divertit gràcies, en part, al seu baix centre de gravetat i comportament dinàmic. El taratge de la suspensió no és massa dur però resulta efectiu en carreteres sinuoses.

FOTOSMARC(1)Com podeu imaginar, dins la ciutat resultat la mar de manejable i ens ofereix una gran maniobrabilitat. La caixa de canvis, manual de cinc velocitats, funciona de forma precisa. Sí, es veritat que potser vaig trobar la direcció massa desmultiplicada però això és gairebé ‘pecata minuta’.

He de reconèixer que el germà petit del Clio amb el que he guanyat la Copa d’Espanya de Resistència va acabar captivant-me perquè té personalitat i un bon dinamisme sense perdre de vista el que portem entre mans. Ets gran, petit.

Fitxa tècnica.

Motor: 3 cilindres en línia.

Disposició: Al darrere.

Cilindrada: 898 cc.

Potència: 90 CV.

Alimentació: Injecció indirecta.

Tracció: Eix posterior.

Canvi: Manual, 5 velocitats.

Pneumàtics davanters: 165/65 R15.

Pneumàtics posteriors: 185/60 R15.

Dimensions: 3,60 / 1,65 / 1,55 metres.

Pes: 1.018 kg.

Capacitat maleter: 219 litres.

Capacitat dipòsit: 35 litres.

Velocitat màxima: 165 km/h.

Acceleració de 0 a 100 km/h: 10,8 segons.

Consum mixt: 4,3 litres.

Emissions: 99 gr/km.

Preu: 13.500 euros.

etiquetes:

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *