Review Honda Civic Type-R: El millor de la història

Quines ganes tenia de provar aquesta bèstia. La sisena generació d’aquesta versió esportiva, i tercera amb turbo, que va néixer ara ja fa 25 anys. I no només perquè té un motor turbo de distribució variable súper potent, de 329 CV, sinó perquè si l’anterior ja anava “brutal”, aquesta última versió és més lleugera, més aerodinàmica, més avançada tecnològicament i, com no, més ràpida i precisa. És, segur. El millor Type-R de la història.

I és que els enginyers de la marca japonesa han enfocat esforços en millorar el seu rendiment, tant a nivell motriu com de xassís. I han passat un xic per sobre en el disseny exterior, ja que amb pocs retocs han aconseguit ja un model que ensenya què pot fer, però sense obrir-se en canal per ensenyar totes les seves armes.

L’interior, en canvi, és està replet de detalls, insercions i tactes d’altíssima qualitat (com en el volant), i amb colors vistosos però amb un aire molt i molt japonès. Això sí. La vista se’n va tant a les pantalles, la informació i la connectivitat, com també en el pom del canvi manual, allargat i amb un acabat d’alumini que convida a fer-lo servir… i amb ganes. A més, la posició de conducció (8 mm més baixa que en l’estàndard) és recollida, amb un seient que et fixa molt bé l’esquena sense restar-te visibilitat.

Prems el botó d’arrencada, i els espetecs de la triple sortida ja repiquen simfonia a les orelles. Un motor de quatre cilindres amb un turbo més lleuger (per tenir menys inèrcies), amb un parell bestial, de 420 Nm i que, si optes pel mode +R, obtens un comportament… quirúrgic!!!

Al volant

Amb una posició de conducció genial, el volant, la direcció i el xassís ofereixen un tacte, una gestió i un aferrament del conjunt que és una delícia. No notes ni un sol balanceig i tots els sentits capten una informació ideal, amb una rapidesa, precisió i perfeccionament dels moviments excel·lent. Tot ho fa bé, ràpid i segur. 

El motor transmet feeling, potència, empenta i un canvi que és una autèntica delícia. Agradable, ràpid i amb una acceleració que és una burrada, el Type-R es pot conduir pel dia a dia… Però si li busques les pessigolles, es converteix amb un sol botó en un esportiu de circuit sense miraments… però amb matrícula!!!

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Anterior
El nou Peugeot 408 ja rugeix per les carreteres de l’Estat

El nou Peugeot 408 ja rugeix per les carreteres de l’Estat

L’aposta del Lleó per oferir un fastback per a refermar la seva presència

Posterior
El Volkswagen Touareg, a la recta final de les seves proves

El Volkswagen Touareg, a la recta final de les seves proves

El nou Touareg camuflat continua completant els seus últims quilòmetres de

També et pot interessar
Total
0
Share