Home Motos Royal Enfield Bullet Classic Desert Storm, A les teves ordres!
Royal Enfield Bullet Classic Desert Storm, A les teves ordres!

Royal Enfield Bullet Classic Desert Storm, A les teves ordres!

0
0

Necessiteu una moto per moure-us dins la ciutat amb comoditat però res del que trobeu us sedueix? Us agraden les línies retro? Doncs aquí us presentem alguna cosa realment diferent.

i6Q-wtqGR0ehwexm9h364SQsv-sKy5_hBkuGXgRoXEI

Text: Sergi Mejías | Fotos: Kimi Sabaté

Decorada amb color marró sorra, la Royal Enfield Bullet Classic Desert Storm ens sembla una moto d’allò més evocadora. Estem davant d’una proposta que fa de la seva estètica la seva gran raó de ser. Dinàmicament compleix amb el seu paper, impulsada per un motor de 28 CV que no la porta més enllà de 130 km/hora.

c-jHff6Kk6u5B5-d6y0dm-k2NcHUSRlD_cujHPyROec,btARc2tE3-_Ry3t1d7NgC7LiOnUkpIGqvAzxhLnF1ekOblideu-vos de grans prestacions al manillar d’aquesta Royal. La Bullet Classic és una moto per veure-la i perquè us mirin. No us cansareu de mirar-la, de la mateixa manera que mai passareu desapercebuts i provocareu més d’un comentari allà per on passeu.

Fixeu-vos en les fotos, mireu els detalls. Senzillament és preciosa, des de la visera del far fins al llarg tub d’escapament, passant pel pedal d’arrencada del motor i el seient. Fins i tot el quadre d’instruments on només trobem un velocímetre, un comptaquilòmetres (sense parcial) i els xivatos lluminosos de reserva, intermitents i llargues, juga el seu paper en aquesta moto procedent del passat i amb tecnologia del present.

La posició de conducció és com ‘les d’abans’, una mica avançada i dreta. La Bullet és còmoda tot i  que per poder portar acompanyant haureu de comptar amb un ‘tac’ (petit seient de posar i treure que es fixa amb ventoses) ja que ve de sèrie amb els estreps.

kdbQeZ1Z9DzL3ZzzobcSDDcolR50_uUF8LT8L3FW7joBaixar-la del cavallet central no sempre és fàcil, així que el millor és deixar-la amb el lateral. Prémer al motor d’arrencada equival a iniciar una melodia de seducció. El ‘petardeig’ del seu monocilíndric sedueix des del primer moment. L’embragatge i el canvi van tan suaus com el motor. No destaca per la seva acceleració però no li cal. Els 28 CV són més que suficients per circular amb soltesa per la ciutat i sortir a la carretera, on viatjarem a un creuer d’uns 110 km/hora; per tant,   millor fer-ho per vies secundàries.

Les suspensions són toves i anteposen el confort, detall que s’agraeix en l’ús diari. Els frens, de disc al davant i tambor al darrere, són suficients per aturar els 187 quilos en ordre de marxa. En aturat, es mou amb relativa facilitat tot i que a l’altura del seient se li ha de sumar la seva amplada, que allarga l’arc que dibuixen les cames per fer peu.

Tant el preu d’adquisició, 4.649 euros, com el baix consum,, amb 3,5 litres cada 100 quilòmetres, són també bons arguments per a un moto ideal per a tots aquells que en volen una per la ciutat, com si es tractés d’una 250 cc actual. Per un ús diari sense presses però sense pauses i portar una moto diferent i sempre ‘a les teves ordres’.

Una mica d’història. Royal Enfield va produir la seva primera motocicleta l’any 1901 i la supervivència d’aquesta històrica marca britànica va ser gràcies a un gir afortunat del destí. L’any 1949, Royal Enfield va obrir una operació satèl·lit a Madràs (Chenai) per fabricar el seu model Bullet de 350 cc per a les forces armades índies. Quan la fàbrica del Regne Unit va tancar les seves portes el 1967, la planta índia va continuar produint aquestes motos britàniques clàssiques, que a la India i en aquell moment havien arribat a un estatus de culte. Després de la seva adquisició l’any 1995 pel grup Eicher, una important figura en la indústria automobilística índia, Royal Enfield es va beneficiar d’importants inversions en la nova planta. La introducció d’un nou motor d’injecció, l’any 2009, va permetre la reintroducció de la Bullet a Europa i el reviure de la marca britànica al Vell Continent.

Fitxa tècnica

Motor: Monocilíndric, 2 vàlvules

Cilindrada: 499cc

Refrigeració: Aire

Canvi: 5 velocitats

Potència màxima: 28 CV a 5.250 rpm

Suspensió davantera: Forquilla telescòpica

Suspensió posterior: Dos amortidors de gas regulables

Fre davanter: Disc de 280 mm

Fre del darrere: Tambor de 130 mm

Alçada del seient: 820 mm

Pes en marxa: 187 quilos

Capacitat dipòsit: 14,5 litres

Consum: 3,5 litres cada 100 km

Velocitat màxima: 130 km / h

Preu: 4.649 euros (sense matrícula)

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *