Home Cotxes RS, màxima expressió del Porsche 911 GT3
RS, màxima expressió del Porsche 911 GT3

RS, màxima expressió del Porsche 911 GT3

0
0

Autodesk VRED Professional 2014 SR1-SP7Amb el nou 911 GT3 RS, Porsche trenca una vegada més la barrera entre els cotxes esportius i els de competició. Va equipat amb el màxim grau possible de tecnologia de competició que actualment es pot incorporar en un 911 homologat per carretera i adequat per a la conducció diària. Les importants modificacions efectuades en el seu sistema de propulsió, en l’aerodinàmica i en el disseny lleuger milloren les prestacions respecte al 911 GT3. Amb un temps per volta de set minuts i vint segons, el nou 911 GT3 RS bat fins i tot el rècord històric del superesportiu Carrera GT al mític traç de Nürburgring Nordschleife.  El 911 GT3 RS celebra el seu estrena mundial al Saló Internacional de l’Automòbil de Ginebra 2015. Les primeres unitats arribaran al maig a un preu de 208.509 euros.

La raó d’aquestes prestacions superiors s’ha de buscar en l’experiència de Porsche en la competició. El 911 GT3 RS està propulsat per un motor de sis cilindres i quatre litres, amb 500 cavalls de potència i 480 Nm de parell, combinat amb una transmissió PDK desenvolupada específicament. Aquest motor, que té la major cilindrada i la màxima potència dels propulsors atmosfèrics amb injecció directa de combustible de la gamma 911, permet accelerar de 0 a 100 km/h en 3,3 segons i de 0 a 200 km/h en 10,9. El seu consum mitjà de combustible en el cicle NEDC és de 12,7 litres/100 km.

Autodesk VRED Professional 2014 SR1-SP7El Porsche 911 GT3 RS funcions especials com la de desembragar a través de les ‘lleves neutre’, comparable a pressionar l’embragatge en una caixa de canvis manual convencional, i la del limitador de velocitat per mitjà del botó Pit Speed, adaptades per a l’ús en competició. Aquestes funcions donen més llibertat el conductor en termes de dinàmica de conducció, a més de proporcionar-li més ajuda quan pilota en un circuit.

El 911 GT3 RS és una obra mestra del disseny lleuger intel·ligent. Per primera vegada, el sostre és de magnesi; la fibra de carboni s’utilitza per al motor i el capó del maleter, i altres components lleugers estan fets de materials alternatius. Això fa que el model RS sigui deu quilos més lleuger que el 911 GT3. A més, amb aquest sostre baixa el centre de graveta i es millora encara més  l’excel·lent dinamisme lateral. La carrosseria prové del 911 Turbo i accentua la seva condició propera a la d’un cotxe de carreres, gràcies a l’afegit de peces aerodinàmiques específiques del RS. El llavi del deflector frontal, que s’allarga fins a gairebé tocar l’asfalt, i el gran aleró posterior reforcen el seu aspecte dominant.

Un rebaix de 30 centímetres d’amplada en la part central del capó, fabricat en CRFP, i del sostre de magnesi evica el capó davanter dels 911 clàssics, amb motors refrigerats per aire, i identifica els dos components lleugers més grans del 911 GT3 RS. Una altra característica distintiva és el conducte de ventilació dels passos de roda davanters, que s’estén cap a la part superior de les aletes, igual que en els cotxes de competició més purs. Amb això s’incrementa la càrrega aerodinàmica en l’eix davanter.

El xassís del 911 GT3 RS ha estat afinat per aconseguir el màxim dinamisme i precisió en la conducció. L’eix posterior direccional i el Porsche Torque Vectoring Plus, amb un diferencial autoblocant completament variable en l’eix posterior, incrementen l’agilitat i el comportament dinàmic, i la major amplada de dos eixos proporciona una estabilitat en el balanceig i tot millor que la del 911 GT3 . A més, el 911 GT3 RS incorpora uns pneumàtics més amples que qualsevol altre model 911 de sèrie. El resultat: una agilitat i velocitat de pas per corba encara superior.

Autodesk VRED Professional 2014 SR1-SP7El disseny interior del 911 GT3 RS compta amb diversos elements en alcántara i està basat en l’actual 911 GT3. Un dels nous components clau són els autèntics seients bacquet, que prenen com a model els de carboni emprats en el 918 Spyder. També forma part de l’equipament de sèrie el paquet Club Sport, que compta amb uns arcs de seguretat fixats per darrere dels seients davanters, la preparació per posar un desconnectador, un arnés de seguretat de sis punts per al conductor i l’extintor (aquests dos últims elements s’ofereixen per separat). El paquet opcional Sport Chrono porta, a més dels cronòmetres integrats, l’aplicació Porsche Track Precision per a telèfons intel·ligents. L’app Track Precision es pot utilitzar per mesurar automàticament els temps per volta, a través de GPS, i per registrar les dades de diversos paràmetres de la conducció al telèfon intel·ligent, com ara la velocitat del vehicle, l’acceleració lateral o les acceleracions i desacceleracions en la direcció de la marxa.

(04.03.2015)

etiquetes:

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *