Cursa molt disputada en el Circuit d’Spa-Francorchamps, a Bèlgica. Les quatre principals escuderies de la F1 estan més igualades que mai, situació que dona pas a una incertesa i emoció poc present les últimes temporades. Després de la pole position de Max Verstappen, va canviar el motor i va sancionar amb deu places a la graella, deixant la primera plaça a Charles Leclerc. La disputa per la victòria va ser entre George Russell, amb una estratègia increïble, i Lewis Hamilton, amb Oscar Piastri molt a prop. Finalment, Russell va travessar la línia de meta primer, però va acabar desqualificat pel pes del seu cotxe. Així doncs, Hamilton va sumar la seva segona victòria de la temporada.
L’estratègia i sanció de Russell
George Russell estava lluitant pel top-5 quan va tenir la idea de canviar l’estratègia. Mentre tots els pilots van decidir anar a dues aturades, ell es va decidir per fer-ne una. El seu equip el va intentar convèncer que no era la millor opció, però ell ho tenia clar. Molt sorprenentment, no només va obtenir l’avantatge clar de temps en fer una aturada menys, sinó que va mantenir un ritme molt competitiu tota l’estona; molt més de l’esperat. Finalment, malgrat tenir millors gomes, el seu company d’equip, Lewis Hamilton, qui estava destinat a la victòria, no el va poder superar ni amb el DRS, i Russell va travessar la línia de meta primer. En la revisió del monoplaça de la FIA, el pes del cotxe va ser un quilo i mig menys del permès sense gasolina, segurament per culpa de les rodes molt més gastades del que esperaven, ja que l’estratègia era a dues aturades. Desqualificació molt cruel pel britànic, i Hamilton va veure com li queia una victòria del cèl en una cursa que hagués guanyat igualment si Russell hagués seguit el guió indicat.
L’error de Piastri que li va arrabassar la victòria
Oscar Piastri està de dolç. Aquest diumenge va finalitzar segon després de la desqualificació de Russell, un GP després de la seva primera victòria en la F1. No obstant això, segur que no va anar a dormir del tot satisfet, ja que va cometre un error que el va privar de la victòria. L’australià va finalitzar a dècimes de Hamilton, però és que en la seva última aturada, fent un overcut per a remuntar amb millors pneumàtics, es va passar del punt de frenada en el seu box, deixant fora de lloc als mecànics i perdent dos segons. Així doncs, si hagués comptat amb aquest marge, segurament hauria tingut l’oportunitat clara i evident de sobrepassar a Hamilton, i amb certa facilitat veient que li va retallar vuit segons en el tram final.
Verstappen salva els mobles i oportunitat perduda de Pérez i Norris
Max Verstappen va obtenir una brillant pole position en la classificació del dissabte, però va sortir des de la desena plaça després de muntar el cinquè motor de la temporada i ser penalitzat. El neerlandès va poder salvar els mobles, amb una més que meritòria quarta posició; a les portes del podi. Lando Norris va desaprofitar una oportunitat brillant, ja que podia retallar punts en la classificació general sobre el líder, tenint també el millor cotxe del moment. No obstant això, una sortida pèssima i els problemes de McLaren rodant en aire brut no li van permetre anar més enllà de ser cinquè. Per acabar, Checo Pérez podia ser el millor Red Bull, partint segon, però ja en els primers instants va perdre aquesta plaça, i va anar baixant fins a finalitzar setè. El rendiment del mexicà continua sent molt inferior del mínim que se li demana, i la situació és cada vegada més insostenible. Daniel Ricciardo està esperant la trucada per rellevar-lo.
Text: Roger Amores / Foto: F1