George Russell s’imposa a Max Verstappen en el Gran Premi del Canadà, guanyant la seva primera cursa enguany. El britànic, que arrancava des de la pole, va fer valer el seu ritme per a finalitzar per davant del vigent campió del món. El Red Bull degradava molt més els pneumàtics que el Mercedes, però això no va ser suficient perquè Andrea Kimi Antonelli quedés també per davant del neerlandès; el jove diamant de Mercedes justifica l’aposta que va fer el fabricant amb ell assolint el seu primer podi en la F1 amb 18 anys. A Montreal vam viure el primer GP de la temporada en què McLaren no situava cap dels seus dos monoplaces en el top-3, amb Lando Norris abandonant després de topar contra el mur en una lluita sense sentit amb el seu company d’equip, Oscar Piastri, per la quarta plaça.

Una millor estratègia va fer arribar a un Norris que havia sortit setè a lluitar la quarta plaça amb Piastri a deu voltes pel final. El britànic tenia més ritme, i des de boxes obrien la porta a la lluita: “Lando, pots obrir el DRS per a superar a Oscar”. A tres girs pel final, Lando Norris s’emparellava amb Oscar Piastri en la recta prèvia a l’últim revolt, arribant a tenir mig cotxe per davant, però frenant abans perquè el seu rival pel mundial tenia l’interior de l’inici de la chicane guanyat. En la sortida d’aquesta, aprofitant la tracció en l’entrada de la recta principal, el britànic pretenia assolir la quarta plaça avançant per l’esquerra, però no hi havia espai. Norris es va menjar el cotxe del seu company, perdent l’aleró davanter, topant amb el mur i havent d’abandonar. Aquesta situació va provocar un Safety Car que va durar fins al final, amb Russell travessant la línia de meta sense haver de lluitar.
“És culpa meva” i “quina acció més idiota” van ser les primeres paraules de Norris des de dins del cotxe dirigint-se al seu equip. Posteriorment, davant els mitjans de comunicació, va dir que s’alegrava que només s’hagués carregat la seva cursa i no la del seu company d’equip. Andrea Stella, director de McLaren, va reconèixer que Norris s’havia “esforçat massa” i va exigir que “no pot tornar a passar”. El més lògic potser hauria sigut que el pilot amb més ritme es posés per davant i evitar una gran batalla, però gestionar la disputa pel mundial a dins d’un mateix box ha de ser complicat.
En una setmana en què ha transcendit l’interès d’Aston Martin de firmar a George Russell per a la pròxima temporada, el britànic assoleix una victòria brillant i reivindica que “estic pilotant millor que mai i sento que encara tinc marge de millora”. Malgrat l’enrenou sobre el seu futur, tot indica que renovarà amb Mercedes en les pròximes setmanes. A més, el fabricant alemany va tenir la seva festa en el Circuit Gilles Villeneuve, ja que Andrea Kimi Antonelli va assolir el seu primer podi en la F1 amb només 18 anys. L’italià calla les crítiques que ha rebut en aquest inici del 2025, esdevenint el tercer pilot més jove de la història de la F1 en obtenir un podi i sent el primer italià a fer-ho des del 2009, quan Jarno Trullien va ser segon a Suzuka amb el seu Toyota.

Ferrari va tornar a tenir un cap de setmana per a oblidar, amb Charles Leclerc cinquè i Lewis Hamilton sisè; no són els resultats que ha de tenir el conjunt més llorejat de la història de la F1. I els pilots espanyols van donar una alegria a la seva afició, amb Fernando Alonso sent el primer de “la resta”, setè, i Carlos Sainz entrant en la zona de punts, desè. L’asturià es va mostrar molt satisfet amb el seu rendiment.
Text: Roger Amores / Fotos i vídeos: F1 i DAZN ES