Sainz trasllada Ferrari a Williams… peça a peça?

Els de Grove estan aprofitant els coneixements del madrileny per a millorar en tots els aspectes, i el volant és clau
Carlos Sainz en la presentació del Williams FW47 F1. // WILLIAMS F1
Roger Amores, periodista i redactor de El Motor de Girona.

Carlos Sainz ha caigut en gràcia a Williams. Els de Grove estan encantats en totes les aportacions que està fent el madrileny al fabricant britànic. Una de les últimes novetats que ha requerit Sainz en el Williams FW47 és el volant. Sempre ha sigut una de les grans obsessions del pilot espanyol per a treure’n la màxima funcionalitat, i ha demanat replicar el que tenia en el Ferrari SF-24, per a tenir una posició dels dits idèntica.

Concretament, aquest volant que va utilitzar Ferrari en la temporada 2024 de F1 té diverses particularitats que agraden molt a Sainz. Pel desembragament, té preferència en tenir dues palanques i un didal doble per a enfilar els dits i deixar-lo anar en el moment de la sortida. Els inicis de les curses són claus en la F1 actual, i per això és clau per a ell tenir un sistema en el qual se senti còmode. Curiosament, el seu excompany d’equip, Charles Leclerc, no li agradava massa aquest volant, ja qu prefereix una única lleva molt llarga per al desembragament.

Comparació dels volants del 2024 a la F1 on podem veure les diferències del de Sainz i Leclerc, entre d’altres. // GIORGIO PIOLA

“Ara tenim un expert que ha guanyat curses i això farà créixer a l’equip en la direcció correcta. Veig un canvi dimensional en el nostre rendiment, on estàvem abans i on som ara”, començava James Vowles, cap de Williams, sobre l’arribada de Sainz a la formació. “La seva aportació s’ha notat en diverses coses. En primer lloc, treballa molt bé amb Alex Albon, especialment quan analitzem els sistemes de control, parlant del diferencial, dels mapes de frenada i arrencada i de tots els elements que envolten al sempre delicat moment de la sortida”, continuava el dirigent britànic.

A poc a poc, Sainz va canviant els aspectes que el faran competir més còmode, i Williams sap que la seva experiència en equips punters com són McLaren i Ferrari. Si cal, faran el cotxe peça a peça per a arribar ells a aquesta categoria.

Text: Roger Amores / Fotos: Giorgio Piola i Williams

Total
0
Shares
Anterior
Peugeot: compromís màxim amb l’electrificació

Peugeot: compromís màxim amb l’electrificació

L'estratègia de 2025 posa el rendiment i la sostenibilitat al centre

Posterior
El moment actual de Rins preocupa a Yamaha

El moment actual de Rins preocupa a Yamaha

La fàbrica d'Iwata ha fet un pas endavant, i volen que el català pugui millorar

També et pot interessar
Total
0
Share