Home Actualitat Seat Ibiza Cupster: Commemoratiu
Seat Ibiza Cupster: Commemoratiu

Seat Ibiza Cupster: Commemoratiu

0
0

En contemplar la imatge del Seat Ibiza Cupster se’ns acut pensar si el que veiem és el ‘concept car’ d’una futura versió biplaça i cabrio del model més popular de la firma de Martorell. I la resposta és que no. No hi va ser en la primera generació del Ibiza –tot i que se’n va fer un prototip descapotable- ni Seat contempla la possibilitat de que hi sigui a curt o mitjà termini. El Cuspter, que va ser mostrat a la trobada anual de Wörthersee (Àustria) de 2014, quedarà com un exercici commemoratiu dels 30 anys del Ibiza. Un automòbil concebut al Centre de Disseny de Seat i realitzat artesanament durant quatre mesos i amb 5.000 hores de feina invertides per un equip de 60 persones; els més veterans de la fàbrica al costat dels joves estudiants de l’Escola d’Aprenents de la marca.

DSC9984

Text: Josep Casanovas |  Fotos: Seat

IbizaCUPSTER-3El Cupster té la seva base en un Ibiza Cupra de sèrie, amb motor 1.4 TSI de 180 CV i canvi DSG, al que després d’haver-li reforçat els laterals se li va escapçar el sostre i es va substituir el parabrisa per una fina tira de vidre de forma embolcallant. Per protegir més el conductor i l’acompanyant contra l’aire, els seients són 8 centímetres més baixos. I per emfatitzar la presència del conjunt, el color New Orange de la carrosseria combina d’allò més bé amb el gris fosc que predomina en un interior basat en el del Ibiza SC Trophy de competició.

 

IbizaCUPSTER-4Marc Guerrero, amb gairebé 40 anys en el sector, perfecte coneixedor del que no s’aprèn als llibres ni a la pantalla de l’ordinador sinó amb les mans i molta, molta experiència, i un dels artífexs de la carrosseria del Ibiza Cupster, afirma que “per fabricar un prototip calen mans de pianista”. “La tecnologia és al nostre servei -diu- però hi ha una part de feina manual que cap màquina ni cap robot pot substituir”. Una de les idees que, gràcies al treball conjunt, Guerrero ha pogut transmetre als alumnes de l’Escola d’Aprenents de Seat és que “el taller és com un quiròfan: si bé el làser i la tecnologia són els nostres grans aliats, el que compta al final són les mans del cirurgià”.

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *