
SEAT IBIZA TGI Alternativa ecològica
Text: Daniel Balcells / Fotos i Vídeo: Seat
Seat dóna un pas més en el seu compromís amb el medi ambient i per una mobilitat més sostenible amb el nou Ibiza TGI, el més recent a sumar-se a la seva oferta de versions propulsades per GNC. No serà l’últim: en breu arribarà l’Arona TGI.
La variant de gas és la més eficient i ecològica de la gamma Ibiza i resulta més econòmica que les versions de gasoil, gasolina i fins i tot que altres híbrids elèctrics no endollables.
El nou Ibiza 1.0 TGI de 90 CV homologa de 3,3 kg / 100 km en mode GNC, el que requereix de només 3,22 euros per recórrer 100 km (amb un preu mitjà del GNC a 0,975 € / kg).
El TGI és un 45% més econòmic que el TSI, i un 31% més estalviador que el TDI. A més, la seva autonomia total arriba als 1.194 km gràcies als seus dos dipòsits: 40 litres de gasolina i 13 quilos de GNC.
El seu consum mitjà és de 5 l / 100 km en mode gasolina i 4,9 m3 / 100 km -o 3,3 kg / 100 km- en mode GNC amb unes emissions de CO2 de només 88 g / km. Aconsegueix una punta de 181 km / h i accelera de 0 a 100 en 12,1 segons.
Entre els seus avantatges: etiqueta ECO de la DGT, bonificació de fins al 75% de l’impost sobre vehicles de tracció mecànica a Madrid i Barcelona, i exempció de l’impost de matriculació a l’Estat Espanyol.
FITXA TÈCNICA
- Motor: 3 cil. Gasolina o gas natural
- Cilindrada: 999cc
- Potència màxima: 90 CV a 5.800 rpm
- Par màxim: 160 Nm a 3.500 rpm
- Velocitat màxima: 181 km / h
- Acceleració 0-100 km / h: 12,1 segons
- Consum mitjà: 5,0 litres
- Emissions CO2: 114 g / km – 88 g / km
- Llarg / Ample / Alt: 406/178/144 cm
- Pes: 1.239 kg
- Maleter: 262 litres
- Web: www.seat.es
- Preu: 20.280 euros
Descarrega’t la revista a Apple Store o al Google Play