Home Actualitat Seat León 1.6 TDI CR 110 CV Ecomotive: Escac als híbrids
Seat León 1.6 TDI CR 110 CV Ecomotive: Escac als híbrids

Seat León 1.6 TDI CR 110 CV Ecomotive: Escac als híbrids

0
0

Us presentem la versió més ecològica del Seat León, que amb un consum mitjà de 3,3 litres de gasoil als 100 quilòmetres i unes emissions de 87 grams de CO2 per quilòmetre demostra que la tecnologia tradicional pot arribar a uns valors similars als que s’obtenen amb la propulsió híbrida. La gamma del Seat León 1.6 TDI CR 110 CV Ecomotive es diversifica en carrosseries SC de tres portes, 5 portes i ST familiar, amb preus des de 21.510 euros, que poden ser 5.100 € menys en cas d’aplicar tots els descomptes i condicions establerts per la marca.

008 SEAT_Leon_Ecomotive_estatica

Text: Josep Casanovas | Fotos: Seat

Si la denominació Ecomotive sempre ha distingit els models de més baix consum de Seat, aplicada al León 1.6 TDI CR de 110 CV arriba a la màxima expressió. Comparat amb l’anterior 1.6 TDI CR de 105 CV, aquest consumeix mig litre menys de combustible cada 100 quilòmetres i emet 12 g/km menys de CO2. I si us pregunteu quina és la repercussió d’això en les prestacions, us diré que accelera de 0 a 100 km/hora en 10,5 segons (exactament un segon menys que el de 105 CV) i que arriba fins als 199 km/hora de velocitat punta. Vaig tenir l’oportunitat de provar aquest cotxe en un recorregut que combinava autovia, carretera sinuosa ràpida i ciutat, i vaig quedar del tot convençut per la seva suavitat de funcionament i capacitat de recuperació, que per alguna cosa aquest motor dóna 110 CV i 250 Nm. I no torno a insistir sobre les extraordinàries bondats del León pel que fa a xassís, direcció i frens, apartats que he elogiat amb escreix altres vegades.

Per arribar a tan baixa xifra de consum, segons la qual podríem fer quasi 1.500 quilometres sense haver-nos d’aturar a la benzinera, Seat ha intervingut en tres apartats: grup motriu, pes i aerodinàmica. Us ho explico tot seguit.

detalle_motorAquest motor pertany a la generació més recent de propulsors TDI i per primera vegada se’ns presenta associat a un canvi manual de sis marxes, les relacions del qual han estat allargades. El sistema Start/Stop i la recuperació d’energia també influeixen en la reducció de consum de gasoil.

 

 

Menor alturaPer rebaixar el pes en uns 90 quilos i deixar-lo, en buit, en 1.240 kg en la versió SC (20 més en la de 5 portes i 40 més en el cas del ST), Seat ha eliminat determinats elements opcionals. Tot i això, dins el maleter d’aquest Ecomotive hi ha la roda de recanvi.

 

 

 

 

Parrilla_frontalEntrem ara dins l’apartat aerodinàmic. La reducció de l’altura lliure de la carrosseria, amb suspensions de recorregut més curt, millora la resistència a l’aire. (Foto: Parrilla frontal). Fixeu-vos en la graella frontal i la veureu molt més tancada del que és habitual, un recurs gràcies al qual es millora l’índex de penetració.

 

 

 

Spoilers_traserosMireu també el tractament aerodinàmic aplicat a la part posterior, amb deflectors al sostre i a banda i banda de la lluneta.

 

 

 

 

LlantaTambé hi ha un minúscul, però efectiu, element aerodinàmic al davant de les rodes, amb llandes de 16 polzades i pneumàtics de baixa resistència al fregament.

 

 

 

 

A banda dels tres tipus de carrosseria, Seat diversifica la gamma del nou León Ecomotive en dos nivells d’acabat i equipament, Reference i Stile, tots con set airbags, controls d’estabilitat i velocitat, i Media System Touch (amb pantalla tàctil) de sèrie. I amb el Paquet I-Tech com a opció més que recomanable, perquè per només 590 € ofereix llandes d’aliatge, seients esportius amb tapisseria específica, sensors de llums i de pluja, assistent de llums de carretera (curtes/llargues) i de sortida involuntària de carril, Radio Media System Plus, retrovisors exteriors calefactables i plegables elèctricament, etc…

 

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *