
Seat León 1.6 TDI CR 110 CV Ecomotive: Escac als híbrids
Us presentem la versió més ecològica del Seat León, que amb un consum mitjà de 3,3 litres de gasoil als 100 quilòmetres i unes emissions de 87 grams de CO2 per quilòmetre demostra que la tecnologia tradicional pot arribar a uns valors similars als que s’obtenen amb la propulsió híbrida. La gamma del Seat León 1.6 TDI CR 110 CV Ecomotive es diversifica en carrosseries SC de tres portes, 5 portes i ST familiar, amb preus des de 21.510 euros, que poden ser 5.100 € menys en cas d’aplicar tots els descomptes i condicions establerts per la marca.
Text: Josep Casanovas | Fotos: Seat
Si la denominació Ecomotive sempre ha distingit els models de més baix consum de Seat, aplicada al León 1.6 TDI CR de 110 CV arriba a la màxima expressió. Comparat amb l’anterior 1.6 TDI CR de 105 CV, aquest consumeix mig litre menys de combustible cada 100 quilòmetres i emet 12 g/km menys de CO2. I si us pregunteu quina és la repercussió d’això en les prestacions, us diré que accelera de 0 a 100 km/hora en 10,5 segons (exactament un segon menys que el de 105 CV) i que arriba fins als 199 km/hora de velocitat punta. Vaig tenir l’oportunitat de provar aquest cotxe en un recorregut que combinava autovia, carretera sinuosa ràpida i ciutat, i vaig quedar del tot convençut per la seva suavitat de funcionament i capacitat de recuperació, que per alguna cosa aquest motor dóna 110 CV i 250 Nm. I no torno a insistir sobre les extraordinàries bondats del León pel que fa a xassís, direcció i frens, apartats que he elogiat amb escreix altres vegades.
Per arribar a tan baixa xifra de consum, segons la qual podríem fer quasi 1.500 quilometres sense haver-nos d’aturar a la benzinera, Seat ha intervingut en tres apartats: grup motriu, pes i aerodinàmica. Us ho explico tot seguit.
Aquest motor pertany a la generació més recent de propulsors TDI i per primera vegada se’ns presenta associat a un canvi manual de sis marxes, les relacions del qual han estat allargades. El sistema Start/Stop i la recuperació d’energia també influeixen en la reducció de consum de gasoil.
Per rebaixar el pes en uns 90 quilos i deixar-lo, en buit, en 1.240 kg en la versió SC (20 més en la de 5 portes i 40 més en el cas del ST), Seat ha eliminat determinats elements opcionals. Tot i això, dins el maleter d’aquest Ecomotive hi ha la roda de recanvi.
Entrem ara dins l’apartat aerodinàmic. La reducció de l’altura lliure de la carrosseria, amb suspensions de recorregut més curt, millora la resistència a l’aire. (Foto: Parrilla frontal). Fixeu-vos en la graella frontal i la veureu molt més tancada del que és habitual, un recurs gràcies al qual es millora l’índex de penetració.
Mireu també el tractament aerodinàmic aplicat a la part posterior, amb deflectors al sostre i a banda i banda de la lluneta.
També hi ha un minúscul, però efectiu, element aerodinàmic al davant de les rodes, amb llandes de 16 polzades i pneumàtics de baixa resistència al fregament.
A banda dels tres tipus de carrosseria, Seat diversifica la gamma del nou León Ecomotive en dos nivells d’acabat i equipament, Reference i Stile, tots con set airbags, controls d’estabilitat i velocitat, i Media System Touch (amb pantalla tàctil) de sèrie. I amb el Paquet I-Tech com a opció més que recomanable, perquè per només 590 € ofereix llandes d’aliatge, seients esportius amb tapisseria específica, sensors de llums i de pluja, assistent de llums de carretera (curtes/llargues) i de sortida involuntària de carril, Radio Media System Plus, retrovisors exteriors calefactables i plegables elèctricament, etc…