Home Actualitat Seat León Cupra: Amb les urpes ben esmolades
Seat León Cupra: Amb les urpes ben esmolades

Seat León Cupra: Amb les urpes ben esmolades

0
0

Cupra_1_2

Us presentem el cotxe de sèrie més potent i ràpid que fins ara ha construït Seat, el nou León Cupra. Una fera amb les urpes ben esmolades, ja que del seu motor 2.0 TSI en surten 265 CV que permeten accelerar de 0 a 100 en menys de 6 segons. I per als que en vulguin més, hi ha una versió superior que dóna 15 CV més –sí, estem parlant de 280- mantenint el mateix parell de 350 Nm constants entre 1.750 i 5.600 rpm.

Text: Josep Casanovas | Fotos: Seat

Entre les innovacions que presenta aquest motor destaca l’injector addicional que complementa la injecció directa de gasolina en condicions de càrrega parcial, solució que redueix consum i emissions. Amb la funció Cupra Drive Profile activada, la sonoritat del motor dins l’habitacle encara és més poderosa. A més de les dues variants del motor, el nou León Cupra permet elegir entre canvi manual o automàtic DSG de doble embragatge, ambdós de sis marxes, i triar entre la carrosseria SC de tres portes o la molt més funcional de cinc. A qui li agradi, que sàpiga que des de 31.440 € podrà tenir-ne un.

Cupra_6

El frontal del nou Seat León Cupra s’adiu perfectament amb el caràcter d’aquest cotxe. Destaquen les entrades d’aire de grans dimensions cobertes per reixetes tipus niu d’abella i les cinc obertures horitzontals per sobre de la matrícula, senya d’identitat dels models Cupra. I si ens referim als llums, els de sèrie són de LEDs integrals, que projecten uns raigs amb 5.300 kelvin de temperatura de color, valor molt similar al de la llum natural. Circulant durant més de 30 segons a més de 110 km/hora, els raigs de llum s’eleven uns graus sense enlluernar els conductors que circulen en sentit contrari.

I com distingir la versió més potent del León Cupra?   Doncs mireu, és ben fàcil. Només cal ser una mica observador i fixar-se en la carcassa dels retrovisors. Si es de color negre, correspon al de 280 CV que també es diferència per les llandes més grans (19 polzades) i exclusives, en dues tonalitats de titani.

Cupra_2

Tot just entrar dins l’habitacle criden l’atenció els seients entapissats amb teixit Alcàntara i costures blanques. Per qui ho vulgui, Seat també té disponible una tapisseria de cuir negre, amb tires i costures blanques. El conductor té al davant un volant de disseny exclusiu, folrat amb cuir antilliscant i amb les lleves del canvi DSG rere els radis horitzontals.

Del comportament d’aquest cotxe en carretera només cal tenir presents un parell de referències. La primera, que des del primer moment l’actual generació del Seat León va rebre tots els elogis pel seu impecable equilibri, fins i tot quan se li busquen les pessigolles. I la segona és que a causa del superior nivell d’exigència, el Cupra ha requerit un control de xassís adaptatiu encara més afinat, compta amb un nou diferencial autoblocant per a l’eix davanter, que pot arribar a transferir a una sola roda tot el parell del motor i també amb un control d’estabilitat específic. El paquet de sistemes d’ajuda al conductor inclou el control de velocitat adaptatiu (ACC), que en les versions amb canvi DSG pot arribar a frenar totalment el cotxe en cas de necessitat, i el de radar Front Assist, que inclou la frenada automàtica d’emergència.

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *