Home Actualitat El Seat León es converteix en el primer vehicle de la marca amb 5 propulsions diferents
El Seat León es converteix en el primer vehicle de la marca amb 5 propulsions diferents

El Seat León es converteix en el primer vehicle de la marca amb 5 propulsions diferents

0
0

El Nou Seat León ofereix cinc propulsions: gasolina, dièsel, gas natural comprimit, ‘Mild Hybrid’ i híbrid endollable

El Seat León s’ha convertit en el primer vehicle de la marca catalana amb cinc propulsions diferents. La gamma de propulsors inclou: motors de gasolina (TSI), Diesel (TDI), Gas Natural Comprimit (TGI), ‘Mild Hybrid’ (ETSE), i híbrid endollable PHEV.

Aquestes propulsions sumen fins a onze variants mecàniques diferents. Van des dels 90 CV de l’1.0 TSI als 204 de l’eHybrid PHEV. Totes aquestes variants tenen quatre modes de conducció (Eco, Normal, Sport, i Individual).

Gamma de motors TSI

Tota l’oferta de propulsors de gasolina del model incorporen injecció directa i turbocompressor. El ventall de potències és d’entre 90 i 190 CV.

La gamma arrenca amb dos blocs 1.0 TSI de tres cilindres de 90 CV i 110 CV. Els dos motors 1.0 TSI utilitzen un procés de combustió de cicle Miller i un turbocompressor de geometria variable.

El següent esglaó de la gamma està compost per dues variants del motor 1.5 TSI, amb potències de 130 i 150 CV. Aquest bloc motor, combinat amb la caixa de canvis manual de sis velocitats, integra el sistema de Gestió Activa de Cilindres, que desactiva dos dels seus quatre cilindres en situacions determinades, per maximitzar l’eficiència.

El colofó ​​de la gamma de motoritzacions de gasolina és la versió 2.0 TSI de 190 CV, sempre associada a la transmissió de doble embragatge DSG.

Motors TDI dièsel

En motoritzacions dièsel hi ha dues opcions. La primera, disponible en les dues carrosseries 5 portes i Sportstourer, és el 2.0 TDI de 115 CV. Les dues versions de carrosseria (5 portes i Sportstourer), s’ofereixen amb canvi manual per als motors TDI de 115 CV.

Les unitats TDI presenten un nou sistema de reducció catalítica SCR de dosificació doble. Aquesta realitza una injecció doble d’AdBlue per reduir les emissions de NOx en comparació amb els motors dièsel de la generació anterior del León.

Dues opcions d’hibridació

El nou Seat León ofereix la tecnologia híbrida per primera vegada, en les seves dues variants més actuals: ‘Mild-Hybrid’ (ETSE), amb etiqueta ECO de la DGT; i híbrid endollable PHEV (eHybrid), amb etiqueta mediambiental ‘ZERO‘.

La micro hibridació està disponible amb els motors de gasolina de 110 CV i 150 CV. Aquesta tecnologia utilitza un generador d’arrencada i una bateria de ions de liti de 48 V. Permet a el model circular en punt mort amb el motor apagat en alguns escenaris de conducció, recuperar més quantitat d’energia al frenar, i donar suport a el motor amb la assistència elèctrica.

El model també inclou una variant híbrida endollable, que combina un motor de gasolina 1.4 TSI amb un motor elèctric. Aquest està alimentat per un conjunt de bateries de ions de liti de 13 kWh de capacitat. El León eHybrid aconsegueix una potència conjunta de 204 CV, va associat a una transmissió DSG de sis velocitats i estarà disponible a les versions de 5 portes i Sportstourer.

La versió híbrida endollable també permet triar el mode de conducció, que per defecte és 100% elèctric, i que ofereix una autonomia d’uns 60 km.

Gamma de propulsions del Seat León

Models de gas natural comprimit

Seat continua invertint en la seva tecnologia de Gas Natural Comprimit. En aquesta variant el León disposa del motor 1.5 TGI, híbrid de GNC i gasolina, que ofereix 130 CV de potència.

El vehicle integra 3 tancs de GNC amb una capacitat neta total de 17,3 kg. Això significa una autonomia de fins a 440 km en mode gas natural. I si els tancs de GNC es queden sense combustible, el motor canvia automàticament per a funcionar amb gasolina.

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *