Home Actualitat Seat León X-perience: Porteu-lo allà on vulgueu.
Seat León X-perience: Porteu-lo allà on vulgueu.

Seat León X-perience: Porteu-lo allà on vulgueu.

0
0

Els ingredients bàsics del model de Seat que més va acaparar l’atenció el mes passat al Saló de l’Automòbil de París us resultaran coneguts. Preneu la base el Seat León ST (carrosseria familiar, un dels grans actius d’aquest models en diferents mercats europeus), afegiu-li la tracció total Haldex controlada electrònicament i obtindreu el León ST 4Drive que us vam presentar fa pocs mesos. I ara ve la novetat: eleveu 2,7 centímetres la seva suspensió -l’altura lliure puja fins als 17,2 cm-, equipeu els baixos i passos de rodes amb protectors tipus off road i, per rematar-ho, doteu-lo d’un conjunt motriu superior, 180 CV el de gasolina i 4 CV més el TDI -en ambdós casos amb canvi DSG- i obtindreu com a resultat l’X-PERIENCE, al qual no s’ha de considerar com una versió més del León ST sinó la capdavantera de la família. Què, us atrau?. Tot i que les primeres unitats no arribaran fins al desembre, ja podeu formalitzar la comanda.

M_XPERIENCE GROUP 02

Text: Josep Casanovas | Fotos:  Seat

Seat va fent camí cap al segment dels SUV compactes. Però abans d’arribar-hi ens mostra el que, malgrat les distàncies, pot ser considerat com un digne precursor. Sí, el León X-PERIENCE permet unes llibertats prohibides a l’immensa majoria de turismes. I si us ho dic és perquè ho vaig comprovar en una pista no asfaltada i convenientment preparada que durant la presentació internacional d’aquest cotxe vam recórrer dins la finca Sant Antoni, a Cunit, allà mateix on l’eminent Paco Bultó va crear les mítiques Bultaco. 

Sintetitzar les conclusions resulta d’allò més fàcil: ni el més mínim cop al terra, una tracció impecable allà on cal l’empenta de les rodes posteriors -gràcies al sistema Haldex de cinquena generació, més lleugera que l’anterior- i un efectiu filtrat de les irregularitats, així els acompanyants no es queixaran de sacsejades o falta de confort. I en carretera? Doncs res que no s’hagi dit sobre les excel·lències d’aquesta tercera generació del Seat León. L’X-PERIENCE ofereix un tacte magnífic i, amb suspensions McPherson davant i multibraç per a l’eix posterior, un estabilitat a prova de bomba.

Amb la particularitat que des de principis del 2015 les dues versions superiors podran disposar opcionalment del control de xassís adaptatiu DCC de nova generació, que per primera vegada varia per separat l’amortiment en compressió i extensió. El que ja pot fer ara el conductor en les dues versions amb canvi DSG és utilitzar el Seat Drive Profile per ajustar al seu gust i entre els modes Eco, Confort i Sport l’assistència de la direcció i l’entrega de potència. Veiem ara alguns detalls del Seat León X-PERIENCE.

SEATL’habitacle està molt ben resolt, tant en disseny com en qualitat percebuda. Ho vam dir quan vam veure per primera vegada l’actual generació del León i ho reiterem cada cop que tenim entre mans una versió nova d’aquest model. La tapisseria combina les tonalitats negra i gris però hi ha disponibles el teixit Alcàntara i pell negra.

 

 

 

SEATLa identitat del X-PERIENCE queda reflectida amb el corresponent logotip al volant i a les taloneres. També són diferents les costures de color taronja al volant, al pom del canvi i als seients.

 

 

 

 

 

SEATDisposar de tracció total no significa perdre capacitat del maleter, en aquest cas de 587 litres. Si en necessiteu més, plegant els respatllers posteriors -operació simplificada pel sistema Easy Folding- disposareu d’un volum útil de 1.470 litres. I abatent el respatller del seient davanter dret podreu transportar objectes de fins a 2,5 metres de llarg.

 

 

 

MAccióEl León X-PERIENCE compta amb un complet ventall de sistemes de seguretat i ajudes a la conducció. De sèrie porta blocatge electrònic del diferencial en els dos eixos (EDS) i diferencial de lliscament limitat per augmentar la tracció en corba (XDS). I entre les nombroses opcions, hi ha el control adaptatiu de velocitat de creuer, frenada d’emergència, llums LED’s integrals, detector de somnolència del conductor i assistents de llums llargs i de canvi involuntari de carril.

 

Fitxa tècnica.

Gasoil

1.6 TDI-110. 1.598 cc. 110 CV i 250 Nm. Consum mitjà: 4,7 l/100 km. CO2: 122 g/km.

2.0 TDI-150. 1.968 cc. 150 CV i 340 Nm. Consum mitjà: 4,9 l/100 km. CO2: 129 g/km.

2.0 TDI-184. 1.968 cc. 184 CV i 380 Nm. Consum mitjà: 4,9 l/100 km. CO2: 129 g/km.

Gasolina 

1.8 TSI-180. 1.798 cc. 180 CV i 280 Nm. Consum mitjà: 6,5 l/100 km. CO2: 150 g/km.

Llargada, amplada i altura: 4,543 / 1,816 / 1,481 m.

Preu: De 27.730 € (1.6 TDI-110) a 31.720 € (2.0 TDI-184)

 

etiquetes:

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *