Home Actualitat Seat presenta el nou Ibiza Cupra com el vehicle que representa la seva essència
Seat presenta el nou Ibiza Cupra com el vehicle que representa la seva essència

Seat presenta el nou Ibiza Cupra com el vehicle que representa la seva essència

0
0

Seat presenta el nou Ibiza Cupra com el vehicle que representa l’essència de la marca catalana “en la seva forma més pura”. Disseny ple d’emoció, rendiment extraordinari i tecnologia avantguardista són algunes de les idees amb les quals la marca vol associar la nova generació d’aquest mític vehicle.

“El nou Ibiza Cupra mostra el caràcter fort de Seat. Amb un disseny exclusiu i un rendiment espectacular, l’Ibiza Cupra és el màxim exponent pel que fa a la diversió al volant “, afirma Luca de Meo, president de la companyia, qui afegeix que “Seat és una marca en moviment i l’Ibiza Cupra és una de les nostres icones”.

“Una acceleració potent i amb molt bona resposta, una conducció extremadament precisa, bona tracció i una frenada eficaç; tot això garanteix la diversió al volant que representa la denominació Cupra “, afirma el Matthias Rabe, vicepresident d’Investigació i Desenvolupament de Seat “El nou Ibiza Cupra és l’exemple perfecte de com a Seat som capaços d’unir l’última tecnologia del Grup Volkswagen per crear un model global únic i amb identitat pròpia”, afegeix.

Tecnologia i rendiment

El nou motor 1.8 TSI amb turbocompressor i injecció directa/indirecta combinada garanteix un rendiment refinat dels seus 192 CV. Compta amb 12 CV més que el seu predecessor, però l’avanç més important s’ha produït en el par. En lloc dels 250 Nm anteriors, ara compta amb 320 Nm. L’acceleració de 0 a 100 km/h en 6,7 segons i la velocitat màxima de 235 km/h el situen, segons els responsables de la companyia, en la primera divisió dels esportius compactes

Durant el desenvolupament del motor s’ha prestat especial atenció al procés de combustió. A més de la injecció directa de combustible FSI, el motor 1.8 TSI utilitza un sistema d’injecció indirecta que injecta el combustible al final del col·lector d’admissió situat al costat de les vàlvules de papallona, ​​on experimenta una rotació intensa amb l’aire. La injecció indirecta entra en joc en condicions de càrrega parcial, baixant el consum de combustible i reduint les emissions de partícules.

Tecnologia punta

La pressió del conducte comú del sistema FSI s’ha augmentat de 150 a 200 bars. La injecció directa s’activa durant l’arrencada i en condicions de càrregues superiors i pot realitzar de dues a tres injeccions individuals per cicle. Per optimitzar el cicle de càrrega, el control de vàlvula presenta un grau de llibertat més gran. El sistema de variació de l’alçada de vàlvules en dues fases funciona tant en l’arbre de lleves d’admissió com d’escapament. Els dos tipus de lleves es poden ajustar en un angle de 30 o 60 graus de gir de cigonyal.

Els quatre cilindres ofereixen una innovació superior amb un sistema avançat de gestió tèrmica. El flux del refrigerant està regulat per dues vàlvules rotatives d’alta velocitat integrades en un únic mòdul i controlat per un engranatge helicoïdal connectat a un motor elèctric. Això té un paper fonamental per aconseguir que l’oli del motor arribi a la temperatura de funcionament tan ràpid com sigui possible després d’una arrencada en fred. El líquid de refrigeració roman estàtic en el càrter durant un temps relativament llarg i la calefacció de l’interior circula per un circuit independent de la culata del cilindre. Això vol dir que el radiador principal, que dissipa la calor pels voltants sense cap benefici, no entra en joc fins al més tard possible.

Eficiència i rendiment

El nou mòdul de vàlvules rotatives pot ajustar la temperatura de l’aigua en funció de la càrrega i de la velocitat del motor entre 85 i 107 graus Celsius, amb la qual cosa s’aconsegueix el millor equilibri entre mínima fricció interna i eficiència termodinàmica. En tot el sistema de refrigeració, les vàlvules gestionen el flux de calor entre el motor, l’intercanviador de calor de transmissió i l’interior del vehicle. Aquesta solució s’ha consolidat gràcies a la integració del col·lector d’escapament en la culata amb líquid refrigerant. D’aquesta manera, es redueix la temperatura de les emissions, la qual cosa significa que el motor 1.8 TSI no necessita recórrer a l’enriquiment de la barreja aire/combustible, tan àmpliament utilitzat, amb càrrega màxima. Com a resultat, el consum de combustible durant la conducció esportiva és significativament més baix.

El turbocompressor del motor 1.8 TSI també s’ha redissenyat per complet. Les seves característiques principals són un rotor de turbina fet un nou aliatge que pot suportar temperatures de fins a 980 graus, la sonda lambda davantera, un amortidor de sorolls de pulsacions, un rotor de compressor de fosa i un actuador elèctric de la vàlvula de descàrrega que regula la pressió de càrrega molt ràpid i de forma molt precisa, reduint així el consum de combustible.

Més dinamisme, menys consum

El motor pesa 133,4 kg i millora substancialment el rendiment i la conducció del vehicle. Els aspectes tecnològics destacats són el nou mòdul del col·lector d’escapament i el turbocompressor, un nou procés de fosa per al càrter de ferro fos amb un gruix d’aproximadament tres mil·límetres, un cigonyal amb quatre contrapesos en lloc de vuit i coixinets amb un diàmetre més petit. Els pistons estan fets d’un aliatge nou, més resistent. El dipòsit de l’oli està fet d’un plàstic molt lleuger i molts dels tancaments són d’alumini.

La fricció interna s’ha reduït dràsticament gràcies a un nou tipus de revestiment de les faldilles del pistó i als coixinets antifricció en els dos eixos d’equilibrat, que compensen les forces d’inèrcia de segon ordre. La bomba d’oli regulada consumeix molt poca energia, amb un sistema elèctric d’alta precisió que fa funcionar la refrigeració per oli polvoritzat.

Nou equipament en seguretat

L’Ibiza Cupra està equipat amb llandes de 17 polzades i una suspensió calibrada. Disposa del sistema  Cupra Drive Profile que permet al conductor personalitzar el rendiment d’aquest esportiu compacte amb només tocar un botó. Un sistema que permet escollir entre una suspensió confort o una suspensió esportiva, a més de modificar el comportament de la direcció. Per la seva banda, l’autoblocant electrònic XDS redueix la tendència de subviratge i millora el control de la direcció, especialment en revolts ràpids

El sistema de control d’estabilitat ESC inclou un assistent d’arrencada en pendent, fre multicolisió, indicador de pressió de pneumàtics i detector de somnolència, tots ells elements del paquet de seguretat estàndard del vehicle.

etiquetes:

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *