Home Actualitat Skoda compleix 120 anys
Skoda compleix 120 anys

Skoda compleix 120 anys

0
0

Škoda celebra aquest mes de desembre el seu 120è aniversari, el que la converteix en una de les companyies de producció de vehicles més antigues del món. Els orígens del fabricant automobilístic es remunten als primers dies de l’automoció així com en les capacitats artesanals i enginyeres de la indústria txeca.

Skoda va començar fa 120 anys en un petit taller de bicis (Foto: Skoda)
Skoda va començar fa 120 anys en un petit taller de bicis (Foto: Skoda)

En els últims 25 anys dins del Grup Volkswagen, Skoda s’ha convertit en un fabricant internacional. Entre 2010 i 2015, la companyia ha fabricat el major nombre de models de la seva història i de cares al futur l’objectiu és seguir ampliant la seva gamma de vehicles.

“Škoda és una gran marca automobilística amb una història impressionant i ha experimentat desenvolupaments sorprenents, especialment en els últims 25 anys”, explica el president del Consell de Direcció de la companyia, Bernhard Maier. “Tota la companyia se sent orgullosa de la nostra evolució i història. L’entusiasme i la passió per la mobilitat han estat la força que ens han mogut des de la fundació”.

Tot comença en un petit taller de bicis

Els fundadors de la marca txeca van ser Václav Laurin i Václav Klement, que van asseure les bases de l’empresa a Mlada Boleslav al desembre de 1895. Deu anys abans havien fundat unn petit taller de bicis que feia reparacions i més tard van començar a fabricar-les sota el nom de Slavia. El negoci anava llançat i van decidir ampliar-lo al sector de les motocicletes. No va ser fins deu anys després que van començar a fabricar vehicles sota el nom de Voiturette. Un model amb un motor bicilíndric de 7 CV i aconseguia una velocitat màxima de 40 km / h.

L’empresa va créixer ràpidament i es va convertir en el fabricant d’automòbils més gran de l’Antic Imperi Austro-Hongarès amb petits bicilíndrics, cotxes de competició de quatre cilindres, furgonetes i autobusos.  La Primera Guerra Mundial, les seqüeles de la postguerra i la crisi dels anys 20 van afectar considerablement al desenvolupament de la marca.

La dècada daurada dels 30

Alguns vehicles llegendaris de Skoda van sorgir en la dècada dels 30. El primer model popular a l’abast dels usuaris va ser el Skoda 420 Popular, al qual van donar continuïtat altres fites de l’automoció com el prestigiós Škoda 640 Superb de sis cilindres, que va marcar el èxit de la marca en aquell temps. La Segona Guerra Mundial va frenar aquest desenvolupament.

Després de la guerra la companyia va ser nacionalitzada i va ser el fabricant de cotxes del règim socialista creant un nombre considerable de models com el 1101, el 440 o el Felicia. Una altra fita va arribar el 1964 amb el 1000 MB, que va ser el primer vehicle amb xassís autoportant, motor posterior i tracció posterior. El primer motor d’alumini fos ja es va situar a la part posterior.

El 1987, l’Skoda Favorit es va convertir en el primer compacte de tracció davantera de la marca, creat per l’estudi italià Bertone. Va ser tota una revolució per a un país del bloc de l’Est. En menys de dos anys, l’economia socialista es va enfonsar.

L’aliança amb el Grup Vokswagen

Després de la Revolució de Vellut de 1989, Skoda necessitava un soci estratègicament fort. La fusió amb el Grup Volkswagen el 1991 va marcar un pas decisiu en la marca, sextuplicant les vendes entre 1991 i 2014.

Entrades relacionades

Fiat reinterpreta el clàssic 124 Spider (24-11-2015)

DS celebra el 60è aniversari del Tiburon (12-10-2015)

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *