SKODA ENYAQ iV 80: Bellesa d’alt voltatge

Aquí teniu l’impressionant Skoda Enyaq. El primer SUV 100% elèctric de la marca txeca que ha arribat per impressionar… I és que segurament us esteu preguntant. Què és? Un SUV, un monovolum, un crossover… Segurament, té el millor de cadascun d’ells. I tot això amb la moderna plataforma MEB (que comparteix amb l’ID.4 o el Q4 e-Tron), un disseny i uns acabats impressionants i un comportament extraordinari.

En aquest cas concret (i amb aquest color tant llampant) provarem l’Enyaq més interessant de la gamma, l’iV 80 amb bateria de 77,1 kWh, que es combina amb un motor elèctric a l’eix posterior que proporciona 204 CV de potència, un parell de 310 Nm, ofereix una acceleració de 0 a 100 en 8,8 segons i una autonomia, segons normativa WLTP, de 510 kms. Amb aquestes xifres, queda clar que l’adjectiu “interessant” està perfectament justificat.

El seu disseny de línies fluïdes i amb tocs agressius fan de l’Enyaq un Skoda exemplar. Té una graella frontal espectacular, un lateral perfilat amb nervis molt marcats i una zona posterior a la moda actual, amb llums angulats i el nom amb lletres vistoses i ben separades.

Si l’exterior desprèn dinamisme, robustesa i agressivitat, el seu interior ens ha semblat molt lluminós i amb un espai sensacional, una qualitat d’acabats i ajustaments òptim, amb uns seients d’allò més còmodes i un davantal de línies i qualitat exquisides, una pantalla central espectacular (de gràfics i coloracions molt bones), una palanca de canvis reduïda a la mínima expressió (ja sabeu que a vegades, menys és més) i un Head Up Display que és una canya gràcies als detalls de realitat augmentada.

Arranquem sense la necessitat, ni tant sols, de prémer cap botó d’engegada. Podem associar el nostre smartphone sigui quin sigui el seu sistema operatiu, carregar-ne dos de cop sense necessitat de cables, col·locar al maleter de 585 litres qualsevol cosa que vulguem (i més si abatem els seients per aconseguir 1.710 litres), acomodar la nostra família o amics a les còmodes i espaioses places posteriors i pensar, només, en gaudir de la seva noble i silenciosa conducció.

Ens ha sorprès, i molt, el seu comportament general. És molt dinàmic i àgil, sobretot gràcies al seu baix centre de gravetat, a la direcció directa i precisa, a l’ajuda de guiatge que permet la tracció posterior i a unes suspensions d’allò més ben calibrades. És ferm i gens incòmode, amb un radi de gir impressionant tot i les seves mides i amb tots els sistemes d’ajudes a la conducció que et puguis imaginar, segons equipament.

L’Enyaq accelera de forma notable i amb un silenci sepulcral. Només sentim el xiulet de l’aire i l’aerodinàmica, amb una empenta destacable tot i ser un SUV de caire familiar. Fins i tot, divertint-te una mica… Perquè no.

En resum. L’Skoda Enyaq és, sense cap mena de dubte, el model més icònic de la marca actualment. Pràctic, espaiós, amb un disseny, tant interior com exterior, impecables i de gran qualitat. Un model 0 emissions preparat per a les aventures en família, que es condueix de forma àgil, plaent, segura i que es converteix en una nova filosofia de mobilitat… “Simply Clever”.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Anterior
QUADIS creix a Girona amb l’adquisició del Grup Gicauto

QUADIS creix a Girona amb l’adquisició del Grup Gicauto

Amb aquesta operació, la companyia s’expandeix i espera facturar 50

Posterior
El millor Nissan Qashqai de la història ja ha arribat

El millor Nissan Qashqai de la història ja ha arribat

La tercera generació del Nissan Qashqai ha estat presentada avui a Madrid en una

També et pot interessar
Total
0
Share