
La última renovació de l’Skoda Octavia va portar, com si un pa a sota el braç es tractés, una nova mecànica d’accés, amb el motor 1.0 TSI de 110 CV que, encara que sembli mentida, resulta més divertit i resolutiu del que un es pot arribar a imaginar.
L’aposta que han de fer les marques perquè les normatives contaminants obliguen a rebaixar la mitjana d’emissions dels seus propulsors, ha fet que models com aquest Octavia Combi hagin d’anar microhibridats per aconseguir superar-les. Un bloc de tres cilindres turbo que cubica 999 cm³ amb una potència de 110 CV i associat a un petit motor elèctric del sistema de microhibridació (fins a 50 Nm) que ajuda a baixes revolucions, entre 1000 i 2000 rpm i proporciona 200 Nm de parell entre les 2.000 i les 3.500 rpm. Unes prestacions més que solvents i més tenint en compte l’acció del turbocompressor, que aporta un vigor extra que pot arribar a aconseguir, fins i tot, una velocitat màxima de 208 km/h.

Aquest 1.0 TSI és un bon motor per a viatjar, gasta poc i resulta molt i molt fi. A més el canvi automàtic DSG de 7 velocitats facilita la feina i el transporta amb una linealitat extraordinària.
Si a més, l’apretem i el fem pujar de voltes, el motor es transforma i és divertit i amb un toc esportiu, però aquest no és l’ús que se li donarà a un vehicle familiar com l’Octavia Combi.
Amplitud i comoditat
L’habitacle, evidentment, està ben acabat i amb un disseny sobri però amb ampli equipament i major habitabilitat que el seu predecessor. Disposant de diversos buits portaobjectes (tots ells folrats de goma o moqueta), disposa d’uns bons seients a les places davanteres i amb bones regulacions per aconseguir la posició ideal.

La instrumentació està formada per una pantalla de 10,25 polzades amb molta informació, configurable i de fàcil lectura, i amb un sistema multimèdia amb pantalla de 10 polzades que es veu bé sota qualsevol circumstància d’il·luminació i que costa poc adaptar-se al seu funcionament i aprendre on estan els menús que es consulten amb major assiduïtat.
A més, al darrere disposem de diversos buits, connectors USB Tipus C i una de 220v, sortides d’aire i molt espai i confort per a tres passatgers. I, com a bon familiar, el maleter és gegant, amb un volum de 600 litres on hi cap de tot, amb accés còmode i la boca d’entrada àmplia.

Al volant
En marxa és un cotxe tranquil, va molt bé per autopista si no deixem caure les revolucions del motor, ja que ni se sent, ni vibra i és molt còmode. En carretera és un cotxe suau, que li agrada anar tranquil, demostrant que és un model enfocat al confort. I en ciutat, malgrat la seva grandària, és un cotxe que no va gens malament, ben aïllat del soroll i de les irregularitats de l’asfalt.


