Skoda utilitza la intel·ligència artificial per realitzar diagnòstics al cotxe

El departament de Postvenda de ŠKODA AUTO i ŠKODA AUTO DigiLab estan provant una nova aplicació per smartphone: “Sound Analyzer”. L’aplicació utilitza intel·ligència artificial (IA) i ajuda a identificar de forma ràpida i precisa la necessitat de passar pel taller. El programa registra els sorolls fets pel vehicle quan aquest està en marxa, i els compara amb els patrons de so que té emmagatzemats. En cas de produir discrepàncies, l’app utilitza un algoritme per determinar la seva naturalesa i com poden solucionar-se. D’aquesta manera, “Sound Analyzer” ajuda a millorar l’eficiència del manteniment del vehicle, reduir el temps que passa al taller i assolir nivells més elevats de satisfacció al client.

Stanislav Pekar, director de Postvenda de ŠKODA AUTO, va dir: “Sound Analyzer és un excel·lent exemple de les noves oportunitats que brinda la digitalització en ŠKODA, fins i tot en matèria de postvenda. Seguirem utilitzant de forma constant les tecnologies d’intel·ligència artificial per oferir als nostres clients un servei encara més personalitzat, millorant amb això l’experiència de client”.

Klaus Blüm, director d’IT de ŠKODA, va afegir: “En ŠKODA, estudiem constantment noves formes dur a terme la digitalització integral de processos, productes i serveis per als nostres clients, al llarg de tota la cadena de valor. Per ser capaços d’identificar per avançat el potencial de les innovacions, desenvolupar-les ràpidament i fer-les servir intel·ligentment, ens coordinem contínuament amb els departaments especialitzats, amb l’objectiu d’implementar junts els nous projectes de digitalització “.

L’aplicació “Sound Analyzer” utilitza intel·ligència artificial per avaluar de manera fiable, clara i ràpida el nivell de desgast dels components i notificar als tècnics la necessitat de fer manteniment. Per aquest motiu, el programa té en compte diversos paràmetres específics a el vehicle i analitza el perfil d’ús del cotxe en qüestió. Per a això, Sound Analyzer fa que sigui especialment fàcil la realització de proves de diagnòstic en el vehicle per part dels tècnics, ja que tot el que necessitaran és un smartphone o una tauleta normal i corrent que els permeti fer ús de l’app.

Tot i que el programa és altament complex, el seu funcionament és intuïtiu: els sons produïts pel vehicle quan està en marxa poden registrar usant un smartphone. Un cop registrat, un algoritme els compara amb els patrons de so emmagatzemats i, en base a això, proporciona una descripció concreta del resultat. El programari ja és capaç de reconèixer 10 patrons – amb una precisió del 90% – inclosos components com el sistema de direcció, el compressor de l’aire condicionat, i els embragatges de la transmissió automàtica (DSG). L’aplicació també està configurada per reconèixer futurs patrons de so.

Els algoritmes de xarxa neuronal proporcionen la base tècnica de “Sound Analyzer”. L’aplicació converteix l’arxiu d’àudio en un espectrograma que representa visualment els senyals acústics. Mitjançant intel·ligència artificial, aquesta representació es compara amb els enregistraments emmagatzemades per així identificar desviacions. Amb això, l’aplicació categoritza la necessitat potencial de realitzar tasques de manteniment o reparacions segons els patrons predeterminats.

L’app per a smartphone ja s’ha estat posant una prova en 14 països – incloent Alemanya, Rússia, Àustria i França – des de juny de 2019. Un total de 245 concessionaris ŠKODA han pres part en el projecte pilot. Són essencials a l’hora de proporcionar les gravacions d’àudio necessàries per al “procés d’aprenentatge” del programari, pel que estan directament al desenvolupament del programa. En el futur, la introducció gradual de tecnologies per identificar qualsevol desviació acústica pel que fa a la norma obrirà la porta a nombroses possibilitats en matèria de manteniment predictiu basat en sensors. A més, la connexió en línia del vehicle pot usar per a concertar un cita directament amb el responsable de taller, en cas de ser necessari.

La intel·ligència artificial és un pilar clau de l’estratègia de digitalització de ŠKODA AUTO

Amb l’ajuda de la intel·ligència artificial, la tecnologia pot desenvolupar funcions cognitives de les que, en altres circumstàncies, només són capaços els humans. Aquests programes poden interactuar amb el medi ambient, detectar i avaluar els fets, o resoldre problemes específics. Com una de les pedres angulars de l’Estratègia 2025 de la companyia, la intel·ligència artificial juga un paper clau en ŠKODA AUTO a l’hora de seguir incrementant el grau de digitalització. Per al fabricant txec, això no només inclou productes i processos, sinó també serveis. Les tecnologies de IA, per exemple, permeten oferir una experiència de client més personalitzada.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Anterior
New Horizons Studio, una nova unitat de Hyundai

New Horizons Studio, una nova unitat de Hyundai

Hyundai Motor Group ha anunciat el llançament de “New Horizons

Posterior
El Taycan Electrotour arriba a Centre Porsche Girona

El Taycan Electrotour arriba a Centre Porsche Girona

Avui, el Taycan Electrotour ha passat per Centre Porsche Girona, on la caravana

També et pot interessar
Total
0
Share