Smart #1: Una nova era

Quan penses en Smart, segur que et ve al cap a un petitó fortwo de 2,50 metres de llarg, que ha estat circulant pels carrers, sobretot, de les grans ciutats durant més de 25 anys i, en el seu defecte, també en un EQ fortwo totalment elèctric. Però… Ha arribat el moment d’actualitzar-se. I no. Com podeu veure… ja no és tant petit. 

I és que el nou Smart ara es diu Smart #1 i té una longitud de 4,27 metres… més o menys com un Clase A i amb una estructura un xic més elevada per acostar-se als reconeguts i supervendes SUV. En aquest sentit, el #1 ja no té res en comú amb la idea original del microcotxe urbà. Encara que la idea de fabricar un cotxe elèctric ja era del fundador del Grup Swatch, Nicolas Hayek, que volia un cotxe elèctric petitó com un rellotge dels seus. 

Però història a banda, ara l’Smart ha tornat batejat amb el “number” #1, amb quatre nivells d’equipament, amb tracció posterior i amb una variant decididament esportiva amb dos motors… com aquesta!!! L’Smart #1 Brabus. Un bombó 100% elèctric replet d’adrenalina i tracció total, de 428 CV de potència i un parell de 543 Nm, que fan que aquest cotxe (que no arriba a les dues tones), acceleri de 0 a 100 en, només, 3,9 segons.

Aquest Smart #1 Brabus és una màquina, literalment. El poder motriu i la tracció sense interrupcions, fan que, si realment apretes l’accelerador fins a clavar-lo al terra, et recomano que assentis bé el cap al recolzacaps… perquè et llança, literalment, com un cohet cap endavant.

Tot i el seu evident poder motriu, l’Smart #1 Brabus et pot portar de forma molt còmode i agradable per on vulguis, filtrant molt bé, sentint-se aplomat i amb una direcció molt efectiva, i sense restriccions (ja que afortunadament aconsegueix una autonomia de fins a 400 kms amb la bateria a tope) i acceptant càrregues ràpides de fins a 150 kW, fent que, el temps de càrrega del 10 al 80 per cent, sigui de tant sols, 30 minuts.

Estèticament, deixant de banda les seves mesures, l’Smart #1 Brabus es percep compacte, esportiu i, fins i tot, diria que agressiu. És d’agraïr que es segueixi cooperant amb el preparador Bottrop i que l’equip de disseny de Mercedes afinés la carrosseria, amb zones agrestes i tiradors enrasats, emfatitzant la seva aerodinàmica i on en destaquen els equips lumínics LED, carrosseria amb possibilitat de bitonalitat, llandes esportives… i un llarg etcètera.

Si fixem els ulls a l’interior d’aquest Smart ja veiem que estem dins d’un cotxe… diferent!!! Materials nobles, grafismes en instrumentació digital diferencial i amb tocs arrodonits que recorden al passat, fàcil de llegir i molt informatiu, el conductor té tot el que necessita a cop d’ull, especialment perquè hi ha disponibles un head-up display molt nítid, pantalla tàctil de 12,8 polzades i amb un software amb chipset Qualcomm 8155 de rapidesa notable.

VERSIÓ PREMIUM: Si no necessites tanta esportivitat com la que et proporciona el Brabus, sempre pots optar per l’interessant Smart #1 Premium, amb motor de 272 CV i una divertida i resolutiva tracció posterior. En aquest cas, rendeix 343 Nm de parell (que no estan gens malament), accelera de 0 a 100 en 6,7 segons i disposa d’un equipament d’allò més complet i tecnològic.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Anterior
Tot llest per la V edició del Ral·li Terra de l’Aigua de Viladrau

Tot llest per la V edició del Ral·li Terra de l’Aigua de Viladrau

El territori osonenc rep la penúltima prova de la Copa Gironina de Regularitat

Posterior
Ducati dona per fet el fitxatge de Márquez mentre DiGiannantonio flirteja amb Honda

Ducati dona per fet el fitxatge de Márquez mentre DiGiannantonio flirteja amb Honda

El fitxatge del català per Gresini és cada cop més a prop i es planteja un

També et pot interessar
Total
0
Share