Sonen les alarmes d’emergència en el projecte de KTM

El fabricant de Mattighofen ha perdut força i es troba perdut a MotoGP
Brad Binder i el seu equip a Assen. // Gold & Goose / Red Bull Content Pool
Roger Amores, periodista i redactor de El Motor de Girona.

KTM iniciava la temporada de MotoGP com la màxima alternativa a Ducati. El poder econòmic que tenen els de Mattighofen, el fitxatge d’enginyers italians, una alineació molt competitiva i un equip de proves immillorable amb Dani Pedrosa i Pol Espargaró els situava lleugerament per sobre d’Aprilia. No obstant això, no només han perdut terreny amb la marca de Borgo Panigale, sinó que tenen els dos fabricants italians per sobre, i els pilots de KTM han fet sonar les alarmes d’emergència amb declaracions preocupants.

Jack Miller i el seu equip a Sachsenring. // Gold & Goose / Red Bull Content Pool

Pedro Acosta va ser el primer a llançar el crit al cel i dir que “hem de veure com ha anat i cap a on volem que vagi el projecte” després del Gran Premi de Sachsenring. “S’han ajuntat circuits on esperàvem patir menys i ho hem fet més del compte, no perdíem en molts punts, potser només en un revolt, però hi perdíem massa. També s’ha ajuntat coses de fora que han fet que el riu es remogués més del compte. En aquestes tres setmanes d’aturada i veient com ha anat tot podem decidir, tinc clar el que vull, veurem si ve”, desvelava el murcià, amb la seva mirada clara en l’objectiu.

Brad Binder també ha fet comentaris en la mateixa línia, explicant que el Warm Up va ser clar per a fer un pas endavant amb vista a la cursa del diumenge. El sud-africà assenyala que el principal problema és “la velocitat en el pas pel revolt” i que, el fet d’haver de frenar amb tanta força, provoca que no tinguin tracció en la sortida d’aquest. A més, va destacar que “no tenim actualitzacions des de fa molt temps”, remarcant el mal moment del projecte. “Crec que el que necessitem per sobre de tot és tenir clar cap a on anem. Hem acabat fent coses que no havíem fet mai, que no tenen molt sentit, però que milloren una mica la moto. Així que és clar que hem d’entendre les coses una mica millor”, reconeixia Binder.

Pedro Acosta i Brad Binder a Sachsenring. // Gold & Goose / Red Bull Content Pool

En el mundial de constructors, actualment KTM es troba tercer, per sobre de les marques japoneses, però per sota de Ducati i Aprilia, a 150 i 10 punts respectivament. Pel que fa a la classificació d’equips, la formació oficial dels austríacs és sisena, sent superada per Aprilia, quarta, i totes les Ducati. 16 punts per sota té el Red Bull GasGas Tech3, el seu satèl·lit, l’Aprilia Trackhouse i tots els equips japonesos. Pel que fa als registres individuals, tenen a Pedro Acosta i Brad Binder a dins del top-10, sisè i setè respectivament, però són els primers pilots que ja estan a més de 100 punts del líder, ‘Pecco’ Bagnaia. Jack Miller i Augusto Fernández es troben 16è i 17è.

Veurem si KTM recondueix la situació en aquesta segona meitat de temporada. Pedro Acosta ha viatjat a Mattighofen “sense bitllet de tornada” per a conèixer a la gent de la fàbrica i “parlar cara a cara” amb ells i entendre millor què està passant.

Text: Roger Amores / Fotos: Red Bull Content Pool

Total
0
Shares
Anterior
Segon triplet consecutiu d’un Toprak Razgatlıoğlu més líder

Segon triplet consecutiu d’un Toprak Razgatlıoğlu més líder

El turc guanya les dues curses i Superpole Race a Donington Park

Posterior
Pedro Acosta va rebutjar una oferta de Valentino Rossi

Pedro Acosta va rebutjar una oferta de Valentino Rossi

El murcià va acabar seguint el camí natural en el Red Bull KTM Ajo

També et pot interessar
Total
0
Share