Home Actualitat Subaru Outback 2015: El pioner es modernitza.
Subaru Outback 2015: El pioner es modernitza.

Subaru Outback 2015: El pioner es modernitza.

0
0

El Subaru Outback es renova a fons en la seva cinquena generació per fer la vida més fàcil a tots aquells que tenen un estil de vida actiu.

044 Subaru Outback

Text: Albert Alsina | Fotos: Subaru

 

Subaru llança una nova versió del seu vaixell insígnia vint anys després que ‘Cocodrilo Dundee’, el mític personatge cinematogràfic australià que podia amb tots els dolents i els animals salvatges de les antípodes, hagués promocionat aquest pioner del segment crossover. Un model que continua fidel als seus valors tradicionals, com ara el confort, la practicitat i l’habitabilitat, als que en aquesta versió 2015 afegeix qualitat, disseny i més respecte pel medi ambient.

 

Subaru_1A l’avantguarda en disseny. Els dissenyadors de la marca japonesa han fet punta al llapis per traçar una carrosseria de línies més netes i definides, amb un aspecte general més esportiu i estilitzat però sense perdre l’estètica SUV tan intrínseca d’aquest model. Destaquen la graella hexagonal, els fars amb tecnologia LED i la millora de l’aerodinàmica en un 3,4%. Tot això mantenint els 20 centímetres d’altura lliure. Quant a dimensions, creix 25 mil·límetres de llargada i 20 mm d’amplada.

 

No se li pot demanar més. Encara que no hagi sigut mai una de les prioritats, Subaru aposta ara per crear un interior del Outback més interessant i càlid al tacte i la vista. Els materials són de superior qualitat, hi ha més espai pel cos, el maleter augmenta 33 litres la seva capacitat (fins a 559 litres), el panell d’instruments conté un ordinador amb pantalla de cristall líquid i compta amb un sistema de navegació i entreteniment de 7 polzades ‘tipus tablet’ amb gestió tàctil. Aquest nou sistema multimèdia té reconeixement per veu i sistema Starlink, per connectar dispositius a través d’una aplicació disponible a Google Play i Apple Store.

 

068 Subaru OutbackAutènticament Subaru. Ja amb les mans al volant, del seu comportament en destaca el confort que es percep en marxa i la capacitat dinàmica que transmet en tot moment. I és que la rigidesa del xassís ha augmentat un 67% respecte del model anterior, les suspensions són més fermes i la transmissió ha estat reforçada. Per si això fos poc, els enginyers han reduït notablement els nivells de soroll i vibracions en moviment, i també la sonoritat del motor. El sistema VDC de control d’estabilitat i control afegeix la funció Active Torque Vectoring, heretada del WRX STI.

 

Una parella ben compenetrada. Aquest crossover disposa de dues úniques motoritzacions: turbodiésel 2.0 litres i gasolina 2.5 atmosfèrica, ambdues amb arquitectura de quatre cilindres, configuració ‘boxer’ longitudinal i carrera curta. El motor dièsel ha sigut revisat en un 90% (components, common rail, injectors, turbo, pistons i nou bloc motor) i genera 150 CV de potència i 35 Nm de parell. El de gasolina és nou en un 80%, amb canvis substancials en l’admissió variable, sistema d’escapament, reducció del pes, vibracions i fricció interna. Tots dos han millorat en consums i emissions, i compten amb caixa de canvi manual de 6 marxes o automàtica Lineartronic amb lleves al volant. Addicionalment, les versions de gasolina incorporen per primera vegada el sistema Start&Stop.

 

089 Subaru OutbackCom el voleu? El client pot triar el seu Subaru Outback 2015 entre set versions diferents amb tres nivells d’acabat: Sport, Executive i Executive Plus. Tots els models compten amb una campanya comercial de 3.000 € i un equipament de sèrie excepcional. També es pot elegir un pack opcional molt interessant denominat Outdoor. Els preus oscil·len entre 29.900 € i 36.900 €.

 

Els ulls que ho veuen tot. El denominat Eyesight és un sistema de seguretat preventiva que utilitza dues càmeres estereoscòpiques amb sensors CMOS muntades a banda i banda del mirall retrovisor. Monitoritza totes les condicions del trànsit i reconeix (no només detecta) vehicles, llums de frenada, vianants i ciclistes, i reacciona únicament després d’advertir al conductor actuant en el motor, transmissió i sistema de frens. També compta amb un sistema de frenada pre-col·lisió que funciona fins a 50 km/hora, control de creuer adaptatiu, control de pre-col·lisió de l’accelerador i advertiment de desviament i sortida de carril.

 

 

etiquetes:

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *