Suzuki entra en una nova dimensió amb l’Across

Suzuki incorpora a la gamma el nou ACROSS, un modern “SUV Premium” amb tecnologia híbrida endollable, etiqueta mediambiental “0 Emissions” i un avançat sistema de tracció 4×4.

 

El Suzuki ACROSS arriba al mercat espanyol per marcar un abans i un després en la història de la firma japonesa al nostre país. A l’estètica esportiva, sofisticació de les seves línies i elevat confort de marxa, s’uneix el desenvolupament tecnològic per reduir a la mínima expressió el consum de combustible i les emissions contaminants i aconseguir prestacions de màxim nivell.

Els 225 kW (306 CV) de potència màxima combinada del nou ACROSS deixen clar que Suzuki està preparada per afrontar els canvis que es van succeint en el món de l’automòbil, on l’electrificació s’ha convertit en el següent pas.

En mode cent per cent elèctric, l’ACROSS ofereix una autonomia de 75 quilòmetres i arriba als 135 km / h; tot, sense consumir ni una sola gota de combustible i amb la possibilitat d’optar a les ajudes màximes del Programa d’Incentius a la Mobilitat Eficient i Sostenible MOVES II, destinades a la compra d’un automòbil nou a Espanya.

 

Estètica diferenciadora

El nou Suzuki ACROSS compta amb una imatge elegant, reafirmada per les formes compactes de la carrosseria. El frontal està presidit per una graella hexagonal de generoses dimensions, on els fars principals amb tecnologia LED, l’emblema de la marca i els llums antiboira queden integrats a la perfecció. El protector de baixos, en to gris, recorre la part baixa del para-xocs i dóna forma al faldó.

A la vista lateral, la marcada línia de cintura ascendent flueix fins a arribar a la saga. Les formes anguloses dels passos de roda i les aletes, reforçades per les proteccions laterals que recorren tot el vehicle, aporten personalitat i elegància a el conjunt.

En la posterior, el sostre acaba en un spoiler per millorar l’aerodinàmica de la zona. Els pilots, de traços rectes i marcats, queden encastats en l’ampli porta, que es fon amb el protector inferior.

El ACROSS ofereix sis tons de pintura per a la carrosseria: Blanc Cristall Perlat, Plata Metal·litzat, Negre Mica, Vermell Mica, Gris Metal·litzat i Blau Dark Mica. De sèrie, les llantes d’aliatge tenen una mida de 19 polzades.

 

Tecnologia Plug-in Hybrid

El sistema de propulsió de el nou Suzuki ACROSS està format per una mecànica atmosfèrica de gasolina, de 2,5 litres de cilindrada, i dos propulsors elèctrics, allotjats, de forma independent, en cada eix. En conjunt, ofereixen una potència màxima combinada de 225 kW (306 CV), que permet accelerar de 0 a 100 km / h en tan sols 6,0 segons i aconseguir una velocitat màxima de 180 km / h. Tot i oferint un nivell de prestacions excel·lent, el ACROSS no s’oblida de l’ecologia i el medi ambient i obté la qualificació “0 Emissions” de la DGT.

El motor tèrmic d’injecció dual té 2.487 cm3 i desenvolupa una potència de 136 kW (185 CV) a 6.000 rpm i un parell motor de 227 Nm entre 3.200 i 3.700 rpm. La seva principal missió consisteix a carregar la bateria i assistir a l’motor elèctric davanter quan es circula a alta velocitat.

La bateria de ions-liti, amb una capacitat de 18,1 kWh, subministra energia als motors elèctrics i està refrigerada pel mateix líquid que refreda el sistema d’aire condicionat. Va situada sota el pis, al centre de el vehicle, per reduir el centre de gravetat, aconseguir un millor repartiment de pesos entre eixos i millorar l’estabilitat de marxa.

El propulsor elèctric de l’eix anterior desenvolupa una potència de 134 kW (182 CV) i 270 Nm de parell. Principalment, impulsa el vehicle quan es circula en manera totalment elèctrica, encara que també es solapa amb la mecànica de gasolina per oferir el nivell de potència més alt.

Per la seva banda, el motor posterior ofereix 40 kW (54 CV) i un parell motor de 121 Nm. Es connecta de manera automàtica quan diferents sensors detecten la més mínima diferència de gir entre rodes, per fer funcionar la tracció 4×4 i garantir la transmissió de la força de l’motor a el ferm.

 

Gestió de l’energia

El nou Suzuki ACROSS permet seleccionar un dels tres modes de funcionament predeterminats, EV, Auto EV / HV i Charge Hold, mitjançant uns botons allotjats a la consola central, al costat de l’selector de el canvi E-CVT.

En condicions normals d’ús, quan el conductor posa en marxa el vehicle, s’activa per defecte el mode EV (Electric Vehicle) i només els propulsors elèctrics impulsen el vehicle, fins i tot accelerant a el màxim. En aquesta modalitat, el ACROSS aconsegueix fins a 75 km d’autonomia només amb energia elèctrica i pot arribar a una velocitat màxima de 135 km / h.

Si s’activa la funció Auto EV / HV, la gestió electrònica de sistema de propulsió decideix, de manera autònoma, la forma d’utilitzar el conjunt mecànic, depenent de les exigències de l’conductor.

El mode Charge Hold preserva la càrrega de la bateria per usar-la posteriorment i optimitza la regeneració d’energia, a l’aixecar el peu de l’accelerador, per recarregar la bateria.

 

Més informació a Esteve Blanch Suzuki

 

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Anterior
S’inaugura FIRAVO a Figueres

S’inaugura FIRAVO a Figueres

Aquest divendres dia 2 d’octubre s’ha inaugurat la Fira del Vehicle

Posterior
Talls de circulació previstos per a la propera setmana a la ciutat de Girona

Talls de circulació previstos per a la propera setmana a la ciutat de Girona

–        Tall del carrer de Sant Agustí, el proper 6 d’octubre, de 8 a 19

També et pot interessar
Total
0
Share