Suzuki, única marca amb quatre sistemes de tracció a les quatre rodes

Suzuki és l’única marca que ofereix fins a quatre sistemes diferents de tracció total, la qual cosa demostra la seva experiència i compromís amb una tecnologia que aporta seguretat a la conducció, generalment, quan el conductor més el necessita.

Suzuki va començar a desenvolupar en 1968 el seu primer vehicle amb tracció a les quatre rodes, una tecnologia que s’ha convertit en una dels senyals d’identitat de la marca. Dissenyar “un vehicle que pugui enfrontar-se a camins difícils i anar a llocs als quals els cotxes no podien arribar en el passat” va ser la idea que va impulsar el desenvolupament del Suzuki LJ10 Jimny, que es va llançar al mercat en 1970.

Des d’aquesta data fins als nostres dies, Suzuki sempre ha ofert models amb tracció 4×4. En l’actualitat, els Suzuki Ignis, Swift, Vitara, S-Cross, Across i Jimny Pro disposen de diferents versions d’aquest sistema de tracció, adaptades a diferents usos i tipus de cotxe. Suzuki és l’única marca que ofereix fins a quatre sistemes diferents de tracció total. L’objectiu és maximitzar els avantatges que pot oferir un sistema de tracció a les quatre rodes, i limitar els seus potencials inconvenients, com l’augment del pes i dels consums; una cosa molt relacionada amb la filosofia de Suzuki d’oferir solucions eficaces, senzilles, lleugeres i a un preu just.

AllGrip AUTO

Malgrat ser els models més senzills i urbans de la gamma, els Suzuki Swift i Ignis disposen del seu propi sistema de tracció 4×4, AllGrip AUTO, que els posiciona entre els models més econòmics del mercat amb aquesta tecnologia.

La variant AllGrip AUTO està dissenyada per a oferir seguretat sense complicacions. És molt senzilla i lleugera, i intervé de manera automàtica sense que el conductor hagi d’intervenir. Amb aquest sistema 4×4 d’acoblament viscós, el parell motor es distribueix de manera automàtica a les rodes posteriors quan es detecten perdudes d’agarri al tren davanter, per a ajudar al conductor en situacions en les quals el cotxe està perdent adherència. El sistema ALLGRIP AUTO permet estalviar combustible al mateix temps que maximitza el comportament del vehicle i augmenta la seguretat de la seva conducció, sobretot en paviments lliscants o sobre superfícies nevades, la qual cosa atorga tranquil·litat al conductor.

El Suzuki Ignis, per la seva vocació SUV, també compta amb control de descens, que ajuda al conductor a baixar pendents pronunciades. A més, disposa del control de tracció (Grip Control) que funciona fins a 30 km/h i que s’encarrega de transmetre el parell motor a la roda que té més adherència, frenant aquelles de llisquen per a millorar encara més la seva agarri en superfícies lliscants.

AllGrip SELECT

Els Vitara i S-Cross disposen del sistema AllGrip SELECT, que també empra un diferencial viscós central per a repartir la potència entre els eixos davanter i darrere. Aquest sistema és més sofisticat i ofereix més solucions, perquè està dissenyat per a ser emprat en cotxes que poden sortir de l’asfalt i endinsar-se en terrenys més complicats.

El sistema AllGrip SELECT permet seleccionar entre quatre maneres de conducció: Auto, Sport, Snow i Lock. El conductor pot triar el comportament del sistema de tracció en funció de les condicions i tipus de ferm, a través d’un senzill comandament específic situat en el túnel central, i l’electrònica s’encarrega de gestionar la tracció a les quatre rodes segons el tipus de programa triat.

En la funció Acte, el diferencial funciona de manera automàtica, fent que el vehicle circuli en dues rodes motrius tret que es detecti alguna pèrdua d’agarri. En la manera Sport s’afebleix la intervenció del control de tracció per a augmentar l’eficàcia i maximitzar la sensació de control del conductor. En la manera Snow, el control de tracció intervé d’una manera més incisiva per a maximitzar l’estabilitat i l’agarri en condicions de baixa adherència. I en la manera Lock, el ESP millora la capacitat de tracció aplicant força de frenat a les rodes que giren sense tracció i prioritzant l’assignació de parell als pneumàtics que sí que disposen d’adherència.

A més, aquest sistema disposa del control intel·ligent predictiu Synergetic Vehicle Dynamics Control, que s’anticipa al possible lliscament en funció de la superfície de la carretera, la posició de l’accelerador, el gir de la direcció o la inclinació de la carrosseria, entre altres factors, i transmet més parell a les rodes davanteres o posteriors per a evitar-ho o compensar-ho.

AllGrip PRO

El Suzuki Jimny Pro incorpora el sistema All Grip PRO, dissenyat per Suzuki per als seus vehicles de majors aptituds camperoles. El Jimny compta amb un sistema 4WD a temps parcial amb reductora que pot fer fàcilment el canvi entre les maneres 2H (2WD-marxa alta), a 4H (4WD-marxa alta) i 4L (4WD-marxa curta) gràcies a una palanca connectada directament a la caixa transfer. Comparat amb la manera 4H, la manera 4L pot transferir més parell a les rodes en marxes baixes per a aconseguir una millor tracció en costes i terrenys trencats.

Quan dues rodes situades diagonalment perden tracció, el control de tracció SLD les frena automàticament per a redistribuir el parell a l’altre costat i permetre que el vehicle recuperi la tracció.

E-Four

El Suzuki Across disposa del sistema de tracció electrònic E-Four, que manté una extraordinària eficiència de consum de combustible. Aquest sistema compta amb un motor posterior elèctric independent de 40KW (54CV) que treballa en combinació amb el sistema davanter per a variar el repartiment de parell davanter/posterior en un rang de 100/00 a 20/80. El sistema de gestió controla no sols la distribució de la potència segons les condicions del ferm, sinó també l’accelerador electrònic, la programació de la caixa del canvi, la direcció assistida elèctrica i la frenada.

Aquest sistema compta amb la manera Trail, una funció automàtica de control del diferencial que assegura el millor agarri i control possible en la conducció sobre superfícies lliscants. El sistema funciona aplicant els frens en les rodes que perden adherència i redirigint el parell cap a les rodes que la mantenen. També ajusta el rendiment de l’accelerador i la caixa del canvi per a mantenir el vehicle en moviment.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Anterior
Volkswagen ID. Buzz: Icona electrificada

Volkswagen ID. Buzz: Icona electrificada

El T1, o Transporter, de la marca alemanya sempre ha estat considerat com un

Posterior
El nou Renault Espace deixa de ser monovolum

El nou Renault Espace deixa de ser monovolum

Nou Espace proposa un disseny atlètic, amb espatlles marcades

També et pot interessar
Total
0
Share