Home Actualitat Suzuki V-Strom 1000: L’alternativa.
Suzuki V-Strom 1000: L’alternativa.

Suzuki V-Strom 1000: L’alternativa.

0
0

El segment de les maxitrail està de moda. Suzuki hi ha tornat amb la V-Strom 1000, una moto que destaca pel seu bon dinamisme i preu interessant.

DL1000AL4_action_4

Text: Sergi Mejías | Fotos: Suzuki.

La Suzuki V-Strom 1000 va ser una grata novetat. La marca japonesa tornava a aquest concorregut segment que havia abandonat l’any 2008. Feia temps que es parlava del seu possible retorn però s’ha fet esperar. I ha valgut la pena. Davant la sofisticació de moltes de les seves rivals, Suzuki aposta per una moto menys complexa i més accessible, la qual cosa no vol dir que renunciï a res ja que compra amb control de tracció i ABS.

DL1000L4_Headlight_b_4Mira-la i puja-hi. Suzuki ha recuperat el frontal en forma de bec d’ànec que va estrenar amb la DR Big 750 dels anys 80 i que altres marques, inclosa BMW, van anar copiant posteriorment. I aquest característic parafangs li confereix una estètica singular. Les llandes d’aliatge ens avancen la seva orientació envers l’asfalt, tot i que la roda davantera de 19 polzades invita a rodar fora d’ell. Malgrat ser una maxitrail si puja amb facilitat; només cal aixecar una mica la cama per no colpejar-nos la tíbia amb les nanses pel passatger, integrades en la graella de càrrega. Un quadre d’instruments mixt digital-analògic amb ordinador ens dóna la benvinguda mentre que a la pinya esquerra hi trobem els botons per canviar el mode de control de tracció. Juntament amb el quadre hi ha la presa de corrent de 12 V i la pantalla és regulable en tres posicions. Ah! I si cal posar el peu a terra, un usuari de talla mitjana no tindrà problemes.

DL1000L4_Cockpit_4Part de la clau és el motor. ÉS evident que el propulsor és fonamental en qualsevol moto però en aquest cas Suzuki ha introduït uns canvis interessants, com pujar el cubicatge de 996 a 1.037 cc. L’objectiu, entre altres, era millorar la resposta a règims baix i mitjà, demanda dels usuaris del model anterior. I ho han aconseguit. La resposta del motor és lineal però contundent des de les 2.000 rpm, de manera que us podeu imaginar que us ho farà tot fàcil, tant en ciutat com en carretera sinuosa o fins i tot en pista. Els seus 101 CV donen per molt, però tampoc cal fer pujar l’agulla del tacòmetre fins a dalt de tot per disfrutar al màxim amb ella. De fet, a partir de les 7.000 rpm l’empenta continua sent plana i un tant insulsa, sense ‘punch’ esportiu al final. El canvi és suau i precís, i a més compta amb embragatge antiblocatge.

DL1000L4_YYG_Diagonal_4Ciutat, carretera, camp… A la fi del món. Com a maxitrail, la polivalència és la seva gran raó de ser. Per ciutat passarem bé entre els cotxes gràcies a l’altura del manillar, que passa per damunt dels retrovisors. I el control de tracció i l’ABS són una garantia en situacions compromeses, més encara si plou. En carretera serà on disfrutarem més d’ella. La V-Strom és una moto àgil, es mou amb facilitat en el canvi direcció i el que més ens ha impressionat és el tacte del tren davanter: és brutal i sempre saps què fa la roda. En vies ràpides la pantalla va de pel·lícula però una de dimensions més generoses aniria de perles; hi és, però com a opció. Tal com hem apuntat, la llanda davantera de 19 ens invita a deixar l’asfalt enrere però sabent que sempre estarem limitats per les prestacions del pneumàtic sobre terra.

En resum. En una categoria en la que BMW és la reina i la competència realment ferotge, a les   marques només els queda apostar per un model amb arguments propis en comptes d’intentar seguir l’estela de la supervendes. En aquest cas, Suzuki ha tornat a les maxitrail amb una moto que convenç pel seu dinamisme i preu atractiu. Perquè són 11.990 euros amb ABS i control de tracció. I no deixeu de preguntar si hi ha alguna promoció.

Ens ha agradatComfort

Comportament del motor

Dinamisme part cicle

Ajudes electròniques

Preu

No tantEquipament pobre 

Fitxa tècnica.

Motor: Bicilíndric en V 90º, 8 vàlvules

Cilindrada: 1.037 cc

Refrigeració: Líquida

Alimentació: Injecció electrònica

Canvi: 6 velocitats

Potència màxima: 101 CV a 8.000 rpm

Parell màxim: 103 Nm a 4.000 rpm

Suspensió davantera: Forquilla Kayaba amb barres de 43/160 mm

Suspensió posterior: Monoamortidor regulable de 160 mm

Fre davanter: Disc de 310 mm amb pinça radial Tokiko de quatre pistons

Fre posterior: Disc de 260 mm amb pinça d’un pistó

Altura del seient: 850 mm

Capacitat dipòsit: 20 litres

Pes en marxa: 228 quilos

Consum mitjà: 6,1 litres

Velocitat màxima: 210 km/h

Preu: 11.990 euros

etiquetes:

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *