Home Actualitat Suzuki Van Van 125: Ciutadana ‘cool’
Suzuki Van Van 125: Ciutadana ‘cool’

Suzuki Van Van 125: Ciutadana ‘cool’

0
0

La Van Van, immune al pas del temps, com un utilitari d’allò més ‘fresh’, antagonista dels escúters i ideal pels que es volen moure amb estil propi dins la ciutat.

IMG_0088 2

Text: Julio Grela | Fotos: Kim Salomon.

La Van Van 125 s’ha convertit en una icona de la mobilitat gràcies a l’estètica simpàtica i desenfadada que destil·la amb les seves particulars rodes. La Van Van és única i inconfusible. I aquí on la veieu porta més de 40 anys a les nostres carreteres des de que Suzuki la va presentar sota la denominació RV. Poc a canviat en el temps, llevat de detalls com la incorporació del fre de disc davanter i la injecció electrònica.

IMG_0080 2Aquesta Suzuki és una referència obligada per als que volen una moto diferent i fàcil de conduir. L’ample manillar i l’altura del seient dibuixen una posició de conducció realment còmoda. Si els escassos 770 mil·límetres que separen el seient del sòl la fan ser una moto apta per a tots els públics, ja que amb ella resulta senzill fer peu,  les mides del manillar transmeten una gran sensació de control. El passatger ens acompanyarà encantat perquè la seva zona del seient és àmplia i còmoda.

Al davant hi trobem un quadre d’instruments amb una informació força senzilla però amb comptaquilòmetres parcial i avisador de reserva, ja que en disposar d’injecció electrònica no té aixeta de gasolina com a reserva, a diferència del model original. Suzuki va introduir la injecció en la Van Van l’any 2007. Resulta curiós que el parcial es posa a zero com en els comptadors analògics d’abans, és a dir,  fent girar unitats, desenes i centenes amb un comandament fins que tots estan a zero.

IMG_0093 2Un dels grans valors de la Van Van és la seva fiabilitat i manteniment. Ni haurà prou amb fer les revisions i tenir cura de la cadena per tenir moto no durant anys sinó durant dècades. El motor és tota una garantia, senzill però que no donarà mai cap problema. Amb prou feines entrega 12 CV de potència però n’hi ha prou per circular amb soltesa dins la ciutat. La Van Van es mou com un peix dins l’aigua perquè és àgil, de bon maniobrar i fàcil de portar.

 

Tot és suavitat de funcionament encara que li apurem el motor, que no ens portarà més enllà dels 100 km/hora de velocitat màxima. Les rodes de la Van Van també ens donen llicència per escapar-nos per algun camí de terra, però sense més pretensions. Una mica més de potència i el fre posterior de disc podrien justificar els 3.699 euros que costa, una tarifa un tant elevada perquè si estigués més a prop dels 3.000 euros que dels 4.000 segur que encara triomfaria més.

 

Ens ha agradat: No tant:
Estètica

Facilitat de conducció

Confort

Lloc per a l’acompanyant

Preu

Fre de tambor posterior

 

Fitxa tècnica

Motor: Monocilíndric, 2 vàlvules.

Cilindrada: 125 cc.

Refrigeració: Aire.

Alimentació: Injecció electrònica.

Canvi: 6 velocitats.

Potència màxima: 12 CV.

Suspensió davantera: Forquilla amb barres de 110 mm de recorregut.

Suspensió posterior: Dos amortidors de 135 mm.

Fre davanter: Disc de 220 mm con pinça de dos pistons.

Fre posterior: Tambor de 110 mm.

Altura del seient: 770 mm.

Capacitat dipòsit: 7,5 litres.

Pes en marxa: 130 quilos.

Consum mitjà: 3,8 litres.

Velocitat màxima: 98 km/h.

Preu: 3.699 euros.

 

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *