Home Actualitat Suzuki Vitara: Regeneració
Suzuki Vitara:  Regeneració

Suzuki Vitara: Regeneració

0
0

2-3

El polivalent totcamí japonès entra en una nova dimensió amb una gamma completa, atractiva en disseny, tecnològica i funcional.

Text: X.P.| Fotos: Suzuki

Suzuki ha dipositat moltes esperances en el nou Vitara i té motius per fer-ho. La nova generació arriba com una alenada d’aire nou dins la gamma de la marca. Desenvolupat sobre una plataforma nova, aporta disseny i modernitat, incorporant tecnologia d’última fornada i aptituds tot terreny de les que la marca sempre n’ha sigut un fidel exponent. I per si no n’hi hagués prou, una relació entre preu, producte i equipament molt interessant.

4-3El nou Vitara mesura 4,18 metres de llargada i una distància entre eixos de 2,50 metres. La carrosseria és un compendi de línies quadrades que harmonitzen amb altres més suaus. Estèticament s’ha fet una bona feina i d’altra banda la marca ofereix la possibilitat de personalitzar el vehicle amb dos paquets d’accessoris, denominats Urban i Rugged, que li confereixen un aire més ciutadà o pel camp.

Un dels aspectes destacats d’aquesta generació és l’espai del que disposen els ocupants de les places del darrere. El maleter, amb unes formes internes força regulars, ofereix una capacitat de 375 litres que el situen entre els millors del segment; sota el pis hi ha el kit de reparació.

Pel que fa al davantal, el seu disseny és simple i els plàstics tenen un tacte dur però amb bons ajustaments. En la consola central s’hi ha ubicat una pantalla tàctil de set polzades per disposar d’un sistema multimèdia. No hi falten llocs per desar-hi coses i en general es disfruta d’una bona visibilitat cap a tots els angles.

Hi ha dos motors disponibles, un de gasolina i un altre dièsel, tots dos de 1.6 litres i amb la mateixa potència, 120 CV. El propulsor de gasolina va amb un canvi manual de cinc marxes i a partir de juny amb un altre automàtic de sis velocitats, mentre que el dièsel va amb una caixa manual de sis marxes. Ambdues versions poden anar amb tracció davantera o a les quatre rodes. En aquest últim cas, el conductor disposa d’un comandament selector en la consola a través del qual pot elegir entre quatre programes, Auto, Sport, Snow y Lock, l’adient per al tipus de terreny per on es circula.

4-4En aquest sentit cal destacar que el nou Vitara presenta unes bones condicions per a circular fora de l’asfalt, amb uns angles d’atac i sortida de 18,2 i 28,2 graus, respectivament, un angle ventral de 17,7 graus i una altura lliure sobre el sòl de 18,5 centímetres.

El nou Vitara ja és al mercat, amb tres nivells d’equipament. El més bàsic, GL, només es troba en les versions de tracció davantera, i de sèrie inclou elements com aire condicionat, set airbags, equip d’àudio amb CD, MP-3, USB i Bluetooth, retrovisors elèctrics, volant ajustable en altura i profunditat, i controls d’estabilitat i de retenció en rampes.

Els altres nivells d’equipament poden associar-se a la tracció davantera o intengral. L’acabat GLE afegeix llantes d’alumini, climatitzador, càmera posterior, llums de LED, pantalla tàctil, llums de boira i, en el cas de les versions amb tracció total, control predictiu de frenada, control de velocitat adaptatiu i control de descens en pendent. L’últim nivell, GLX, afegeix navegador, control de creuer adaptatiu, engegada sense clau, llums de cruïlla de LED i sensors d’aparcament, de llums i pluja, entre altres.

El preu és de 16.100 o 18.100 euros, gasolina o dièsel, una vegada aplicat el descompte de 1.300 euros que ofereix la marca.

etiquetes:

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *