Territori Bagnaia: Márquez visita Mugello, un dels seus circuits menys favorables

El cerverí només ha guanyat una vegada en el circuit de la Toscana
Francesco Bagnaia celebrant la victòria de Mugello del 2024. // MOTOGP
Roger Amores, periodista i redactor de El Motor de Girona.

Arriba el Gran Premi d’Itàlia, en el Circuit de Mugello. Un recorregut maquíssim i amb molta història ubicat a la Toscana. El territori italià acull un GP des del 1949, però Mugello no va debutar en el mundial fins al 1976, i el 1991 va passar a ser una cita fixa. Des d’aleshores, s’ha corregut cada any allà menys el 2020 per culpa de la pandèmia, arribant a la xifra de 38 curses. El pilot que més vegades ha pujat a l’esglaó més alt del podi és l’heroi local i llegenda de MotoGP Valentino Rossi, amb set, totes set consecutives del 2002 al 2008, dos amb Honda i cinc amb Yamaha. Francesco Bagnaia ha agafat el relleu d’Il Dottore, amb les tres últimes curses disputades a Mugello i les dues Sprint Race guanyades. Curiosament, un pilot tan exitós com Marc Márquez, només hi ha tocat l’or en una ocasió, el 2014.

Marc Márquez en la cursa del 2014 a Mugello. // Gold & Goose / Red Bull Content Pool

Mugello és un escenari que mai ha sigut el preferit per a Márquez. Va coincidir en època amb el segon pilot més guanyador en aquest circuit, Jorge Lorenzo, amb sis victòries, quatre d’elles contra el cerverí. A més, amb la recta principal tan llarga, on Brad Binder va batre el rècord de velocitat el 2023 de 366’1 km/h, sempre ha sigut un traçat que s’ha adaptat molt a les característiques de la Ducati, i Márquez normalment hi ha corregut amb Honda. De fet, de les últimes set curses, sis han sigut guanyades per una Ducati, amb el solitari triomf de Fabio Quartararo el 2021.

Ara, el Tro de Cervera arribarà al Gran Premi d’Itàlia com a pilot oficial dels de Borgo Panigale per a primera vegada. Probablement canviarà l’ambient hostil que ha viscut allà des de la rivalitat que van tenir amb Valentino Rossi l’any 2015. El seu debut a Mugello en la categoria reina el 2013 tampoc va ser massa millor, ja que va patir-hi un dels accidents més perillosos de la seva carrera, perdent el control de la seva Honda en el canvi de nivell de la recta principal i anant a topar contra el mur, tot això a màxima velocitat, per sobre dels 350 km/h. Per sort, o habilitat, Marc va saltar de la moto abans del xoc i va sortir sense lesions de la maniobra: podria haver sigut una tragèdia.

L’única victòria de Márquez a Mugello va ser l’1 de juny del 2014, el diumenge farà 4.040 dies d’això, superant a Jorge Lorenzo per mil·lèsimes. Aquesta va arribar en un inici de temporada en què va encadenar deu triomfs consecutius i en la qual va acabar sent el campió del món. Només hi ha pogut assolir dos podis més, amb les dues segones places de 2016 i 2019. L’any passat, ja amb una Ducati, va ser clarament superat per ‘Pecco’, Enea Bastianini i Jorge Martín en la cursa del diumenge.

Marc Marquez (ESP/ Honda) and his team pose for a portrait after Moto Grand Prix 2014 in Mugello, Italy on June 1st, 2014 // Gold & Goose / Red Bull Content Pool // SI201406010205 // Usage for editorial use only //

No obstant això, ja hem presenciat enguany com recorreguts predilectes per a Bagnaia i adversos per a Márquez, com són Qatar o Jerez, han acabat amb Márquez com a guanyador, així que els precedents no són una gran referència per a saber què farà amb la Ducati Desmosedici GP25.

Text: Roger Amores / Fotos: MotoGP i Red Bull Content Pool

Total
0
Shares
Anterior
Èxit del VII Critèrium Clàssic Montmeló malgrat la calor extrema

Èxit del VII Critèrium Clàssic Montmeló malgrat la calor extrema

Una cinquantena d’equips desafien les altes temperatures en una jornada de

Posterior
La setena plaça d’Alonso xoca amb les males sensacions de Lance Stroll

La setena plaça d’Alonso xoca amb les males sensacions de Lance Stroll

El company d'equip a Aston Martin de l'asturià creu que el monoplaça no ha

També et pot interessar
Total
0
Share