El trencaclosques de KTM i els seus pilots comença a encaixar. La marca europea ha estat negociant amb Dorna la possibilitat de tenir 5 motos, i no 4, per la temporada 2024, però els organitzadors del mundial s’han mostrat inflexibles. Davant d’aquest panorama, segons el mitjà Speedweek.com, que sol donar exclusives dels austríacs, el gran perjudicat per poder encaixar a Pedro Acosta serà Augusto Fernández, quedant-se sense moto malgrat la seva bona temporada.
Tal com explica el mitjà citat anteriorment, Pit Beirer, director de KTM Motorsport, Stefan Pierer, CEO de Pierer Group, i Hubert Trunkenpolz, membre de la junta directiva, van tenir la reunió definitiva amb Carmelo Ezpeleta, conseller delegat de Dorna, amb l’objectiu d’encaixar la cinquena moto a la graella per Pedro Acosta. L’opció prioritària era la creació d’un equip sota el paraigua d’Aki Ajo, però tampoc es descartava posar una tercera Gas Gas al box. No obstant això, Dorna va rebutjar la proposta, guardant les places per possibles incorporacions de noves marques al mundial, com podrien ser Kawasaki o BMW. Aquesta decisió no ha agradat gens a la marca austríaca, i s’espera que s’oposin fermament a les possibles concessions que es volen donar a Honda i Yamaha.
Amb la manca d’acord, Augusto Fernández veurà com, en una temporada on ha tingut un rendiment formidable, serà apartat per donar pas a Pedro Acosta, el seu company d’equip quan va ser campió del món a Moto2. Aquest cap de setmana al Japó va finalitzar 7è, i segurament hauria sobrepassat a Jack Miller si no s’hagués aturat la cursa. El seu millor resultat ha sigut la quarta plaça a Le Mans, és 14è en la classificació general i té 67 punts, puntuant en quasi tots els diumenges. A més, Fernández va explicar fa diverses setmanes que havia renovat el seu contracte, però que no podia assegurar que tingués moto.
L’oferta de KTM a Augusto
Teòricament, l’oferta que ha traslladat KTM a Augusto Fernández és passar a ser provador de la moto, i tenint ell les 6 wild card que tindran disponibles la pròxima temporada. A més, donant-li garanties de tenir una moto el 2025, ja que esperen tenir un equip nou. El mallorquí haurà de decidir si és més positiu per ell acceptar aquesta proposta i estar un any fora de la competició, ocupar una plaça a Moto2 o esperar-se que comenci el moviment del mercat, amb Honda com a gran candidat d’haver de buscar pilot.
Text: Roger Amores / Foto: Augusto Fernández