Tot el que has de saber abans de la primera cursa de MotoGP

La temporada 2025 comença aquesta setmana amb diverses novetats
Marc Márquez durant els tests de MotoGP. // MOTOGP
Roger Amores, periodista i redactor de El Motor de Girona.

Després d’una llarga espera, aquesta setmana comença la temporada 2025 de MotoGP. Tailàndia acollirà les primeres curses de la temporada els dies 1 i 2 de març en el Circuit Internacional de Chang. La cursa esprint i la cursa normal es duran a terme a les nou del matí hora peninsular del dissabte i diumenge respectivament. Igual que en les últimes temporades, l’activitat en pista es podrà seguir en directe per DAZN o el Videopass de MotoGP. Tot indica que enguany serà un campionat molt emocionant gràcies a les rivalitats obertes que hi ha, les que poden començar i totes les novetats.

Francesco Bagnaia durant el test de Buriram 2025. // MOTOGP

La lluita pel títol

La lluita pel títol, a priori, té dos noms destacats: Marc Márquez i Francesco Bagnaia. Amb l’arribada del cerverí al Ducati Lenovo, el millor conjunt del paddock té als dos pilots més llorejats de la graella, i apunten a protagonitzar un duel apassionant. Tampoc podem oblidar-nos del vigent campió del món, Jorge Martín, en la seva nova aventura a Aprilia. El de San Sebastián de los Reyes arriba a l’inici lesionat, però segur que voldrà donar guerra des del primer dia. A més, en l’última jornada de tests, Marco Bezzecchi va demostrar que la moto de Noale no va gens malament. Un altre dels noms propis que està cridat a donar guerra és Pedro Acosta. El murcià puja a l’equip oficial de KTM en la seva segona campanya en la categoria reina, i els austríacs tenen totes les seves esperances posades en ell.

Després, un pilot que s’ha guanyat al llarg de la pretemporada estar contemplat com a un dels favorits, almenys al començament de temporada, és Alex Márquez. El del Gresini Racing Team ha sigut el més regular i el segon més fort, per darrere del seu germà, durant els tests, i mereix completar el top-5 de contendents al títol. Després, és important mencionar a tots els pilots que seran sobre una Ducati, ja que tots tindran el motor de la Desmosedici GP24, fet que iguala les forces dels de Borgo Panigale; tenen el millor prototip. I hem d’estar pendents de l’evolució de Fabio Quartararo i Yamaha, amb el pas endavant dels d’Iwata. Si el francès realment té una moto competitiva, donarà molta guerra, i pot ser una de les sorpreses de la temporada.

Jorge Martín en el test de Sepang 2025. // MOTOGP

Les cares noves als equips i la categoria

Com bé hem comentat, Marc Márquez i Pedro Acosta fan l’ascens als equips oficials de Ducati i KTM respectivament, mentre que Jorge Martín canvia als de Borgo Panigale per la formació de fàbrica d’Aprilia, però no són els únics moviments que hi ha hagut a MotoGP respecte a la temporada passada. Marco Bezzecchi ha fet el mateix moviment que Martín, canviant una Ducati satèl·lit per l’Aprilia oficial, en el seu cas procedent del VR46. El Tech3 tindrà a Red Bull com a patrocinador principal i material de fàbrica, i això els ha portat una alineació de luxe. Enea Bastianini i Maverick Viñales s’uniran en el segon equip dels austríacs, venint del Ducati Lenovo i d’Aprilia respectivament.

Franco Morbidelli ha canviat només de colors, passant del Prima Pramac al VR46 Team, però mantenint-se sobre el mateix prototip: la Desmosedici GP24. En canvi, el Prima Pramac no només ha variat la seva alineació, sinó que ara forma part de l’estructura de Yamaha, sent el seu equip satèl·lit, però amb tot el suport de la fàbrica. Els seus pilots estan contractats directament per la marca japonesa, i seran Jack Miller, que estava a KTM el 2024, i Miguel Oliveira, qui era el company de Raúl Fernández en el Trackhouse.

I enguany tindrem a tres debutants en la categoria. Ai Ogura, vigent campió del món de Moto2, farà la seva temporada de rookie en el Trackhouse MotoGP Team, malgrat la insistència d’Honda de tenir-lo en les seves files. Qui ocuparà la plaça que tenia reservada el japonès en l‘Idemitsu Honda Team és Somkiat Chantra. Per acabar, una de les grans promeses del motociclisme espanyol, Fermín Aldeguer, tanca la graella substituint a Marc Márquez a Gresini, amb contracte amb Ducati. El murcià va tenir un 2024 per sota de les expectatives, però els italians tenen molta fe en ell.

Pedro Acosta en el test de Barcelona. // Gold & Goose / Red Bull Content Pool

La primera cursa d’un mundial doble

Així doncs, el diumenge 2 de març a les nou del matí hi haurà la primera cursa de la temporada 2025 de MotoGP en el Circuit Internacional de Chang, a Buriram, Tailàndia. A més, és un any que pot donar pistes del següent, ja que la normativa ha congelat el desenvolupament dels motors pels pròxims dos anys, abans de l’entrada del nou reglament el 2027.

Alex Márquez en el test de Sepang 2025. // MOTOGP

Text: Roger Amores / Fotos: MotoGP i Red Bull Content Pool

Total
0
Shares
Anterior
Victòria de DS Automobiles a la Fórmula E de Jiddah

Victòria de DS Automobiles a la Fórmula E de Jiddah

Maximilian Günther aconsegueix la pole i triomfa en una final d'infart a

Posterior
Proauto CUPRA inaugura el CUPRA Garage i presenta la nova gamma a Girona

Proauto CUPRA inaugura el CUPRA Garage i presenta la nova gamma a Girona

El centre va organitzar un esdeveniment que va gaudir d'un concert exclusiu

També et pot interessar
Total
0
Share