Cada vegada que parla de la Ducati Desmosedici GP24, a Alex Márquez li surt un gran somriure a la cara. El prototip del 2024 és realment superior al del 2023, i el cerverí se sent molt còmode amb aquesta evolució. El petit dels Márquez no ha sortit del top-3 en cap de les tres sessions de test a Sepang, i marxa de Malàisia amb el millor registre del combinat de les tres jornades. Els pilots oficials de la Borgo Panigale s’han quedat a prop del líder. La gran notícia d’aquests entrenaments ha sigut la irrupció de Yamaha amb un nom propi: Fabio Quartararo. El francès ha finalitzat tercer, sent el primer pilot de la història del fabricant japonès que marca una volta al Circuit Internacional de Sepang per sota de l’01:57:000.

La volta que ha situat primer a Alex Márquez ha sigut un 01:56:493, molt a prop del rècord del circuit registrat per Francesco Bagnaia la temporada passada; 01:56:337. En aquesta ocasió, el de Torí ha sigut segon a 0.007 segons, i el seu nou company d’equip, Marc Márquez, cinquè a 0.549 de la primera plaça, el primer fora dels 01:56. La màgica volta de Fabio Quartararo ha sigut un 01:56:724, trencant el sostre que tenia la temporada passada Yamaha. Els japonesos tenien molts problemes a una volta, i en la MotoGP actual és clau classificar bé. Si des d’Iwata realment li porten una moto que pot competir a Quartararo com sembla que han fet, lluitarà per podis enguany. Franco Morbidelli ha sigut quart, també dins de l’01:56, confirmant les bones sensacions que dona la Desmosedici GP24.
De nou, l’única KTM que ha entrat dins del top-10 és la de Pedro Acosta, qui ha tancat els tests sisè. És evident que Maverick Viñales i Enea Bastianini necessiten un procés d’adaptació després de diverses temporades amb motos molt diferents, però sorprèn que Brad Binder sigui tan lluny de les posicions del capdavant. L’italià ha reconegut que li està costant molt més del que esperava, i que revisarà les dades d’Acosta per a millorar. Honda marxa de Malàisia amb una nota molt positiva: ha situat als seus dos millors pilots dins del top-10. Johann Zarco, qui l’any passat ja va demostrar tenir quelcom més que la resta, ha sigut setè a 0.711 d’Alex Márquez. Pel que fa a Joan Mir, el pilot referència de la marca de l’ala daurada, ha tancat els tests vuitè a 0.786 del de Gresini.

Marco Bezzecchi torna a posar llum a la foscor d’Aprilia. Les lesions de Jorge Martín i Raúl Fernández han deixat al nou fitxatge i al rookie Ai Ogura com a encarregats del desenvolupament de la moto de Noale, junt amb el pilot provador Lorenzo Savadori. Bezzecchi ha sigut novè, amb un 01:57:328, i assegurat que ha tingut molt bona impressió de l’Aprilia RS-GP25 malgrat que encara no se sent adaptat. Àlex Rins ha tancat el top-10, primer dia que és en la primera meitat de la taula de classificació, confirmant el pas endavant de Yamaha.
Fermín Aldeguer ha deixat molt bones sensacions a Malàisia, finalitzant onzè amb un 01:57:401. Marc Márquez ha fet una simulació d’Sprint Race i, amb els registres que ha fet, hauria guanyat la cursa esprint de la temporada passada.
Text: Roger Amores / Fotos: MotoGP