A tots els pilots de la F1 els agradaria ser al volant del Red Bull aquesta temporada. El prototip RB20 és clarament superior a la resta de cotxes de la graella; el 2023 només van perdre una cursa i aquest any van pel mateix camí. Curiosament, les dues curses que no han guanyat els austríacs, el triomf se l’ha endut Carlos Sainz, a Singapur i a Austràlia, i la formació de la marca de begudes energètiques pensa en el madrileny com a substitut de ‘Checo’ Pérez, qui no està tenint un rendiment òptim. No obstant això, sembla que una oferta d’Audi molt més atractiva en l’aspecte econòmic està frenant el fitxatge.

“Estem parlant amb ell, està fent la seva millor temporada des que és a la Fórmula 1, però té una oferta molt lucrativa d’Audi que no podem igualar ni superar”, desvelava Helmut Marko, assessor de Red Bull. A més, l’austríac ha explicat que Sainz no va acabar molt satisfet amb la gestió que va tenir Red Bull amb ell durant la seva etapa a Toro Rosso entre els anys 2015 i 2017. “El coneixem de la seva etapa a Toro Rosso, fins i tot va ser company de Max Verstappen el 2015 i a principis del 2016. No obstant això, li va fer mal que donéssim suport a Verstappen a Red Bull i no a ell”, assegurava l’assessor. A mitjans del 2017, Sainz va fitxar per Renault, pas previ a la seva arribada a McLaren el 2019.
Més enllà de la part “lucrativa” del contracte d’Audi, és evident que hi ha motius de pes que l’uneixen a la marca alemanya. El seu pare, Carlos Sainz Sr., ha guanyat el Rally Dakar 2024 amb aquest fabricant, i segur que la bona relació amb la seva família pot tenir-hi una grana importància en les negociacions. A més, Audi arribarà al mundial el 2026, amb el canvi de reglament de la F1, i segur que vol irrompre amb un dels noms més cotitzats del paddock. Markus Duesmann, CEO d’Audi, ha marcat clarament l’exigència que tenen en aquest nou projecte. “No entrarem en la Fórmula 1 per capritx, volem demostrar el que podem fer. Hem fet tot el possible per a guanyar en tots els campionats en els quals hem participat. Fins ara, sempre ho hem aconseguit. La idea olímpica de només voler ser aquí no és suficient per a nosaltres, volem guanyar”, alerta Duesmann.

Red Bull i Mercedes, les prioritats
Així i tot, la sensació general de la situació és que Carlos Sainz està esperant a Red Bull i a Mercedes. Les últimes dues marques mencionades no tenen gens de pressa a prendre una decisió, ja que totes dues tenen el seu primer pilot amb contracte en vigor. I precisament aquest escenari és el que fa que no hi hagi cap moviment imminent; Sainz està esperant que les seves dues principals opcions decideixin. “Les meves millors alternatives encara estan obertes, i això és positiu. Donada la situació del mercat, cal esperar una mica perquè els equips decideixin. En les últimes setmanes no ha canviat res”, reconeixia després del Gran Premi de la Xina. El madrileny vol tenir el millor cotxe possible pel 2025, i està esgotant les seves opcions.
Nico Rosberg, expilot i comentarista a Sky Sports, va confirmar les ofertes de Mercedes i Red Bull per Sainz, però va afegir que no han acabat de ser del gust de l’espanyol. Segons Rosberg, “Mercedes només li ofereix un any”, i tot fa pensar que volen reservar una plaça per a la seva jove promesa Andrea Kimi Antonelli de cara al 2026 amb el nou reglament. Pel que fa a Red Bull, l’oferta econòmica seria molt a la baixa. “Red Bull li ha fet una oferta a Carlos Sainz i ahir vaig veure a Sainz pare parlant amb Christian Horner, perquè aparentment ha estat una mica garrepa amb l’oferta. Estaria mirant de treure-li un parell de milions més”, especulava Rosberg.
En tot cas, Carlos Sainz està en una molt bona posició, ja que dues de les marques més potents, Red Bull i Mercedes, busquen un pilot competitiu i, tenint en compte el seu rendiment actual i l’edat, ell és la millor opció. La renovació de Fernando Alonso amb Aston Martin li ha aplanat encara més el camí. Sainz pot esperar, i té l’opció d’Audi per si les negociacions no arriben a bon port.

Text: Roger Amores / Fotos: Red Bull Content Pool