Home Actualitat Toyota anuncia un nou Prius més eficient
Toyota anuncia un nou Prius més eficient

Toyota anuncia un nou Prius més eficient

0
0

Toyota ha presentat el nou Prius. Un vehicle de combustible combinat a partir de 3 l/ 100km amb unes emissions de CO2 a partir dels 70 g/km i que segons l’empresa japonesa millora l’eficiència dels seus antecessors.

El nou Toyota Prius (Foto: Toyota)
El nou Toyota Prius (Foto: Toyota)

Les successives generacions del Toyota Prius s’han introduït avenços considerables en els nivells d’emissions i consum de combustible, però cap tant com aquesta quarta generació. Les emissions de diòxid de carboni (CO2) arribaran a un nou mínim de 70 g / km, mentre que el consum mitjà de combustible serà de 3,0 l / 100 km1.

Aquestes xifres suposen la millora més gran feta mai en un Prius des que es va llançar la primera generació del model el 1997.

Avenços en eficiència

Segons Toyota, utilitzar menys combustible i reduir les emissions han estat sempre objectius essencials per al concepte del Prius. Amb el nou model la marca japonesa s’ha embarcat en un exhaustiu nou disseny del seu sistema híbrid i ha creat un perfil aerodinàmic “revolucionari” que “elevarà la seva emblemàtica eficiència a noves cotes”.

La marca japonesa ha explicat que els canvis introduïts en el sistema híbrid són fonamentals per aconseguir una eficiència més gran,  inclòs el desenvolupament del motor de gasolina de cicle Atkinson VVT-i de 1.8 litres, que ofereix “la millor eficiència tèrmica del món en un propulsor de les seves característiques (40%)”.

La nova bateria de hidrur de níquel (NiMH) s’ha fet més compacta, tot i presentar una major densitat energètica, el que ofereix un millor rendiment i una col·locació més senzilla, ja que ara es troba totalment sota el seient del darrere, per la qual cosa l’espai del maleter no es veu afectat.

Nova aerodinàmica

Toyota ha aconseguit reduir encara més el coeficient de resistència (Cd), de 0,25-0,24. Tant la carrosseria com la zona sota el pis compten amb detalls que ajuden a suavitzar el flux d’aire per sobre, per sota i al voltant del vehicle, de manera que disminueix el consum de combustible.

El resultat és una carrosseria molt més rígida: una millora del 60% respecte al model actual. Això s’ha aconseguit gràcies a l’aplicació de noves tècniques de soldadura i construcció i l’ús estratègic d’acer d’alta resistència, tan resistent com lleuger.

Una nova suspensió posterior de doble triangle contribueix a un millor tacte de conducció i estabilitat, juntament amb un major confort per als ocupants. Està ajustada per aprofitar el major rendiment reduint el desplaçament de la carrosseria i mantenint l’estabilitat en línia recta, de manera que el vehicle és tan apte per afrontar carreteres sinuoses com per circular per autopista.

Millores en el motor

El nou Prius accelera de zero a 100 km / h en 10,6 segons. La recuperació de 80 a 120 km / h es pot realitzar en 8,3 segons, i la velocitat punta és de 180 km / h. La potència del nou sistema híbrid és de 122 CV DIN / 90 kW, i el sistema de tracció desenvolupa ara la seva potència d’una forma molt més intuïtiva.

La nova unitat de control de l’energia permet que el sistema utilitzi més potència elèctrica, el que significa que l’acceleració sembla més natural, i el motor es revoluciona progressivament a mesura que el vehicle guanya velocitat.

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *