Aquest és el primer Toyota de disseny i desenvolupament específic com a vehicle elèctric i, a més, el primer model de la nova submarca bZ —beyond Zero—. Un autèntic SUV 0 emissions, còmode i espaiós, disponible amb un nou sistema de tracció total.

Amb unes bateries d’excepcional qualitat i durabilitat, aprofitant el quart de segle d’experiència en enginyeria de models electrificats de Toyota, la marca japonesa ja ha estrenat avui a nivell mundial el nou bZ4X.
Fidel en termes de disseny i tecnologia al prototip en el qual s’inspira, presentat a l’inici de l’any, el nou bZ4X és el primer model elèctric desenvolupat íntegrament per Toyota. També es tracta del primer vehicle fabricat en la nova plataforma específica per a models elèctrics de la companyia. Es basa en la filosofia e-TNGA i ha estat desenvolupada en col·laboració entre Subaru i Toyota.

La incorporació de la bateria com a part integral del xassís, ofereix avantatges fonamentals, com un baix centre de gravetat, un excel·lent equilibri entre els eixos davanter i posterior i una elevada rigidesa de la carrosseria, la qual cosa dóna lloc a una seguretat, un confort de marxa i un tacte de conducció excel·lent.
El bZ4X és un SUV elèctric còmode i espaiós, disponible amb un sistema de tracció total que proporciona un rendiment i un rendiment tot terreny líders en la categoria, amb motors elèctrics independents per a cada eix. El seu disseny exterior, net i elegant, reflecteix tant les seves qualitats avançades com vehicle elèctric com la seva condició de tot terreny, i estrena una nova forma frontal característica, que transmet la ferma presència del nou bZ4x.

La llarga distància entre eixos dóna lloc a una gran amplitud dins de l’habitacle, de cinc places, lluminós i obert, i també a un generós maleter.
Toyota ha aprofitat els seus més de 25 anys d’experiència en tecnologies de vehicles electrificats per a assegurar que la bateria d’ió de liti que propulsa el bZ4X presenta uns nivells de qualitat, durabilitat i fiabilitat líders en el món. Fins i tot després de deu anys d’ús, s’espera que la bateria funcioni encara al 90% de la seva capacitat original —objectiu durant el desenvolupament; es calcula a partir d’un període d’ús de 10 anys o un quilometratge de 240.000 km, la qual cosa succeeixi abans—.

Amb la bateria totalment carregada, s’espera que l’autonomia superi els 450 km —segons la versió; les dades finals es confirmaran més endavant—. El bZ4X oferirà així mateix característiques tecnològiques avançades, com un panell solar en el sostre per a ajudar a carregar la bateria mentre circula o està aparcat, i la tercera generació del sistema Toyota Safety Sense, amb prestacions noves i millorades de seguretat i assistència al conductor.

El bZ4X es presentarà a Europa el pròxim 2 de desembre, per a posteriorment obrir-se un procés de reserva en línia per a aquells clients que vulguin ser els primers a poder assegurar-se una de les primeres unitats que es fabricaran.
Més informació a Grup Andreu.