Toyota lidera un projecte pioner amb altres marques japoneses per mostrar una mobilitat més neta i sostenible durant l’Expo 2025 d’Osaka, utilitzant combustibles sintètics per reduir les emissions de CO₂ dels motors de combustió.
Toyota Motor Corporation ha anunciat, juntament amb ENEOS, Suzuki, Subaru, Daihatsu i Mazda, la incorporació de vehicles amb motor de combustió que funcionen amb combustibles sintètics durant l’Expo 2025 d’Osaka (Japó). Aquests vehicles s’utilitzaran per al transport d’assistents i personal a les instal·lacions de l’esdeveniment.
Aquesta iniciativa, amb el suport del Fons d’Innovació Verda de l’organisme NEDO, té com a objectiu impulsar l’ús de combustibles més nets i avançar cap a la neutralitat en carboni. El combustible sintètic serà subministrat per ENEOS, que el produirà en una planta pilot instal·lada el setembre de 2024 al seu Laboratori Central de Recerca Tècnica.
Els vehicles de Toyota i Mazda transportaran convidats, mentre que Suzuki, Subaru i Daihatsu donaran suport amb vehicles per a altres funcions logístiques. Segons les marques participants, aquest combustible funciona de manera similar a la gasolina convencional, però amb un impacte ambiental molt inferior.
Els combustibles sintètics es produeixen a partir d’hidrogen obtingut amb fonts d’energia renovables i CO₂, permetent reduir les emissions al llarg de tot el cicle de vida del producte. A més, el fet que siguin líquids facilita la seva adopció perquè poden fer servir la infraestructura ja existent.
Amb aquest projecte, les marques japoneses busquen demostrar que els motors de combustió interna poden tenir futur si s’alimenten de combustibles nets. Aquesta acció s’emmarca dins els objectius de sostenibilitat de l’Expo 2025, recollits en la seva “Visió Verda”.