
Toyota estudia la creació d’una plataforma global de comunicacions entre vehicles
Toyota Motor Corporation (TMC) i KDDI Corporation (KDDI) s’han unit per establir una plataforma global de comunicacions que farà possible el funcionament de xarxes de comunicacions a tot el món per facilitar la connectivitat entre vehicles.

Toyota aspira a aconseguir una connectivitat més gran en els seus vehicles arreu del món. Per a això, serà essencial una plataforma de comunicacions d’ampli abast i l’ús d’un mòdul de comunicacions de dades uniforme (DCM), que seran una realitat el 2019. Aquests DCM es començaran a muntar de sèrie en gairebé tots els nous models de Toyota i Lexus a Japó i Estats Units el 2020, per arribar més tard i gradualment als models comercialitzats en altres grans mercats.
Per treballar cap a aquest objectiu, i per a permetre les comunicacions entre els DCM i els serveis en el núvol, TMC i KDDI planificaran i dissenyaran de manera conjunta una plataforma global de comunicacions. Aquesta serà desenvolupada i explotada per KDDI, operadora japonesa de telecomunicacions.
Dades sense recórrer a itinerància
Amb la consecució d’aquesta plataforma, els DCM uniformes a escala mundial es connectaran automàticament amb operadores de telecomunicacions en diferents països, segons on es trobi i es faci servir cada vehicle. Després d’un a canvi d’operadores els DCM es poden connectar sense recórrer a serveis d’itinerància internacional. Per mantenir unes comunicacions estables i de gran qualitat a tot el món i a un cost reduït, es supervisarà l’estat i la qualitat de les telecomunicacions de manera integrada. Respectant totes les normatives aplicables a cada país i regió, això permetrà Toyota millorar la seva R + D de productes i la qualitat dels seus serveis valent-se de les dades recollides pels DCM en els vehicles.
Al llarg d’uns 60 anys, KDDI ha establert relacions amb més de 600 operadores de telecomunicacions de tot el món. A partir d’aquestes relacions, Toyota i KDDI escolliran i acordar conjuntament les xarxes de comunicacions de cada país per incorporar-los a la plataforma. L’objectiu serà popularitzar la plataforma posant-la a disposició d’altres empreses que la sol·licitin.