TOYOTA GR YARIS: Pura adrenalina

No enganyen a ningú si diem que aquest és un bombonet carregat d’adrenalina. I és que el GR Yaris és la versió més radical i esportiva del compacte i urbà de Toyota. I no… No és un Yaris convencional transformat en versió esportiva. És un model gairebé nou i replet de sorpreses. Un motor petit, d’1.6 litres, però de 261 CV de potència, canvi manual, tracció integral i un xassís exclusiu afinat per l’equip Gazoo Racing i perfilat per en Tommi Makkinen i el mateix Akio Toyoda.

Aquest exclusiu “GTI” com els d’abans, es beneficia de la part davantera de la plataforma GAB del Yaris (per aconseguir compacitat) i la posterior GAC del Corolla (per aconseguir fermesa i estabilitat), amb una suspensió posterior de doble triangle, una carrosseria imponent d’alumini i sostre de carboni, de tant sols 1.280 kilos, amb una graella frontal bestial, un perfil cupè tallat i una part posterior abombada amb uns passos de roda… brutals!!!

Quan prems el botó d’arrencada ja notes que es tracta d’un model diferent, amb el que ens hem divertit moltíssim. Les seves mides, el contingut pes, el parell, el so i l’acceleració del motor, el canvi de 6 velocitats de relacions curtes, la tracció GR-Four permanent… Tots aquests ítems et permeten babejar com un nen amb una joguina nova, i gaudir d’una conducció esportiva al 100%.

Accelera de 0 a 100 en tant sols 5,5 segons i aconsegueix una velocitat màxima de 230 km/hora limitada… I tot això amb una zona intermèdia del comptavoltes bestial, amb un so bronc i atronador quan prems l’accelerador que et deixa sense alè i afrontant vies revirades amb una precisió i contundència excepcional, amb un control, una seguretat i una eficàcia realment sorprenents.

L’electrònica és molt poc intrusiva i t’ajuda a guiar el GR Yaris a la perfecció, i la suspensió, encara que pugui semblar incongruent, no és una taula de planxar. I tampoc són toves, el que proporciona comoditat i precisió a parts iguals. La direcció és molt ràpida i intuïtiva, aportant pes quan se li requereix i l’equip de frenada és realment contundent i dosificable.

L’interior és molt semblant a un Yaris convencional, modern i tecnològic, però amb detalls específics: el logo al volant, al botó d’arrencada, als seients, prop del canvi de marxes… Però, per sobre de tot, destaquen els seients tipus baquet, el quadre d’instruments amb rellotges i un petit display (com ha de ser en un model com aquest) i un pom de canvi manual 5 centímetres més elevat, de moviments curts i precisos.

El Toyota GR Yaris ens ha despertat situacions viscudes de fa uns anys. Un “dejà vu” de sensacions excitants al volant de cotxes que ens apassionen. Simplement… en ha encantat.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Anterior
BMW X4 M40i: En vull un!!!

BMW X4 M40i: En vull un!!!

El nou BMW X4 pretén imprimir un aspecte molt més esportiu, sent més baix i la

Posterior
Talls de circulació previstos pels pròxims dies a Girona

Talls de circulació previstos pels pròxims dies a Girona

Del 31 de gener al 5 de febrer A continuació us informem dels talls de

També et pot interessar
Total
0
Share