Home Proves TRIUMPH THRUXTON Més racer que cafè
TRIUMPH THRUXTON Més racer que cafè

TRIUMPH THRUXTON Més racer que cafè

0
0

IMG_0032Text: Sergi Mejías / Fotos: Kimi Sabaté

Moltes són les marques que han trobat en les anomenades Modern Classic o motos actuals amb estètica vintage un camí per créixer. Triumph ha estat des de sempre amb la icònica Bonneville, la base amb la qual es feien fa dècades les trucades cafè racer. I com a homenatge rellançar l’emblemàtica Thruxton el 2004. Ara rep un nou impuls davant la competència creixent.

Encara que pren la base del model conegut, l’adopció del motor 1200 i els seus 97 CV li imprimeixen un caràcter molt més esportiu. La presència de l’ABS però sobretot del control de tracció, regulable en tres posicions, suposa un gran avanç tecnològic en seguretat.

IMG_0034Com a bona Cafè Racer, la Thruxton presenta una posició de conducció marcada per uns semimanillars i uns estreps una mica endarrerits. La posició és esportiva, no radical però tampoc és còmoda com una Bonneville.

Només engegar el motor el sent ple tot i que  97 CV no és una barbaritat de potència per a un 1.200 bicilíndric. Compta amb bons baixos i una enganxada excepcional a la zona mitjana que li imprimeix un inusitat caràcter esportiu.

El comportament de la part cicle, amb una forquilla Showa davant i dos amortidors Öhlins darrere, és impecable. Es nota el canvi del diàmetre de la roda davantera de 18 de la versió anterior als 17 de l’actual, que ofereix una major agilitat i rapidesa en els canvis de direcció. En conducció esportiva no tindràs res a envejar si els teus amics van amb alguna naked de moda.

IMG_0040L’equip de frens és de primera però comparat amb altres motos amb les mateixes pinces Brembo trobem a faltar una mica més de mordent en el recorregut inicial de la maneta, encara que tot és acostumar-se i segur que Triumph l’ha preferit així pensant en el perfil del seu client no tan racing.

En conclusió, la firma britànica recupera el protagonisme que sempre ha tingut en aquesta categoria amb una Thruxton 1200 R que costa 15.300 euros, un preu una mica elevat però que realça la seva exclusivitat.

Ens va agradar

  • Estètica
  • Motor
  • SuspensionsIMG_0043
  • Electrònica

No tant

  • Preu una mica elevat
  • Ubicació retros poc pràctica

FITXA TÈCNICA

  • Motor: Bicilíndric, 8 vàlvules
  • Cubicatge: 1.200 cc
  • Refrigeració: líquida
  • Alimentació: Injecció electrònica
  • Canvi: 6 velocitatsIMG_0045
  • Potència màxima: 97 CV a 6.750 rpm
  • Par motor: 112 Nm a 4.950 rpm
  • Alçada del seient: 810 mm
  • Distància entre eixos: 1.415 mm
  • Capacitat dipòsit: 14,5 litres
  • Consum mitjà: 4,6 litres
  • Pes: 203 quilos
  • Preu: 15.300 euros
  • Web: www.triumphmotorcycles.es

Descarrega’t la revista a Apple Store o al Google Play

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *