Home Actualitat Triumph Tiger 800: A punt per a l’aventura.
Triumph Tiger 800: A punt per a l’aventura.

Triumph Tiger 800: A punt per a l’aventura.

0
0

Control de tracció i ABS de sèrie són dues de les 56 millores que incorpora la renovada Tiger 800, un model polivalent per viure l’aventura diària d’anar a treballar o de viatjar amb ella a la fi del món.

Triumph_Tiger800_Principal

Text: Sergi Mejías | Fotos: Miguel Méndez, per a Triumph.

Amb la Tiger 800, Triumph va pujar, l’any 2010, les pulsacions del segment de les trail. Ara, la marca britànica presenta la segona generació per mantenir aquest model en una posició preferent del mercat. I no l’hi ha estat fàcil, ja que millorar un producte que funciona des del primer dia resulta complex. Davant de tal repte, part del protagonisme l’adquireix l’electrònica, amb l’ABS i el control de tracció de sèrie i els modes de conducció disponibles en els models X, perquè la nova Tiger està disponible en les versions XR (asfalt), XRx (asfalt més equipada), XC (off road) i XCx (off road més equipada).

Per començar. Potència, maniobrabilitat i confort són les qualitats més valorades pels propietaris de la Tiger, el model estrella de Triumph a l’Estat espanyol, les vendes de la qual es divideixen entre un 60-70% per a la XR i un 40-30% per a la XC. Així que la segona generació del motor tricilíndric, les ajudes a la conducció, una major capacitat off road, un nou estil i el confort millorat són part de les aportacions de la nova generació de la Tiger. I encara que s’arriben a comptar fins a 56 canvis, el xassís es manté inalterat, no li cal cap modificació.

– Motor actualitzat

– ABS i control de tracció de sèrie

– Modes de conducció en les versions X

– Suspensió WP a la XC

– Ampli ventall d’ús (diari, viatge, off road…)

Triumph_4El motor. La incorporació de l’accelerador electrònic ‘ride by wire’ és la principal novetat d’aquest tricilíndric de 95 CV. Aporta una acceleració més suau i una entrega de potència més dolça però sobretot l’habilita per adoptar ajudes electròniques a la conducció. El motor és més eficient, se l’hi ha reduït el consum en un 17% i queda en 4,2 litres/100 quilòmetres, per la qual cosa ofereix una autonomia de 450 quilòmetres, 80 més que la versió anterior. I un nou alternador potencia la seva faceta aventurera per muntar una segona presa de corrent de 12V.

Tecnologia per al pilot. Com hem apuntat, l’ABS i el control de tracció vénen de sèrie mentre que les versions X, més equipades, compten amb tres modes de conducció (Road, Off Road i Rider). Cada un té predeterminat el nivell de funcionament de l’ABS, del control de tracció i del mapa (Sport, Rain, Off Road i Road). El mode Rider permet personalitzar-ho tot. D’altra banda, tots els mapes ofereixen sempre els 95 CV, però cadascun els entrega de forma diferent. Les versions X també disposen de control de velocitat creuer.

Triumph_3Ergonomia millorada. S’ha redissenyat la posició de conducció per millorar el confort. El manillar s’ha reposicionat 5 mil·límetres més cap endavant, 18 mm més alt i 2 mm més ample. L’altura del seient és entre 810 i 830 mm a la XR, i entre 840 i 860 mm a la XC; i es canvia d’una manera ràpida i senzilla. També podrem escollir com a opció un seient 20 mm més baix. Ara, la pantalla de la XR s’ajusta mecànicament; abans no.

Models i preus. Les primeres unitats començaran a arribar el mes de gener del 2015. Negre i blanc són els colors generals mentre que el blau és exclusiu de les versions X. Modes de conducció, cavallet central, protector de mans, seient confort en la XRx, i defenses i un protector de càrter més gran a la XCx són l’equipament extra de les X respecte de la versió base. I els preus són aquests:

– XR: 9.925 euros

– XC: 10.925 euros

– XRx: 11.425 euros

– XCX: 12.145 euros

Accessoris i equipaments. Com us podeu imaginar, el catàleg d’accessoris per a la Tiger 800 és immens, amb complements com unes noves maletes d’alumini, llums antiboira amb tecnologia LED, seient confort, bossa per col·locar-la sobre el dipòsit, escapament Akrapovic… I també la línia d’equipament compta amb peces de roba per equipar-nos de cap a peus de Triumph.

Triumph_2Com va? En aquesta ocasió Triumph ens va portar a Marbella i vam poder gaudir de la carretera de Ronda, tota una passada amb la Tiger 800. Còmoda -encara que notes el motor entre les cames- és una moto ideal en qualsevol situació. El tricilíndric t’ho posa fàcil i en una carretera de corbes amb prou feines has d’utilitzar el canvi, que per cert ha guanyat en suavitat. El motor empeny des de baix i, si el busques, té un ‘punch’ esportiu en la part final del tacòmetre. L’estabilitat és impecable, encara que en la XC es notem la llanda de 21 i els recorreguts més llargs de les suspensions en entrar als revolts. Les prestacions off road, limitades en aquest cas pels pneumàtics mixtes, t’obren un camí d’immenses possibilitats. I l’ABS i el control de tracció són definitius en temes de seguretat.

Fitxa tècnica

TIGER XR

 

Motor: Tricilíndric, 12 vàlvules

Cilindrada: 799cc

Refrigeració: Líquida

Alimentació: Injecció electrònica

Canvi: 6 velocitats

Potència màxima: 95 CV a 9.250 rpm

Parell màxim: 79 Nm a 7.850 rpm

Suspensió davantera: Forquilla amb barres de 43 mm, 180 mm de recorregut

Suspensió posterior: Monoamortidor de 170 mm

Fre davanter: Doble disc de 308 mm, amb pinces Nissin de dos pistons

Fre posterior: Disc de 255 mm, amb pinça d’1 pistó

Llandes: 19 mm davant i 17 mm darrera

Altura del seient: 810-830 mm

Capacitat del dipòsit: 19 litres

Pes en sec: 188 quilos

Preu: 9.925 euros.

 

TIGER XC

 

Motor: Tricilíndric, 12 vàlvules

Cilindrada: 799 cc

Refrigeració: Líquida

Alimentació: Injecció electrònica

Canvi: 6 velocitats

Potència màxima: 95 CV a 9.250 rpm

Parell màxim: 79 Nm 7.850 rpm

Suspensió davantera: Forquilla amb barres de 43 mm, 220 mm de recorregut

Suspensió posterior: Monoamortidor de 215 mm de recorregut

Fre davanter: Doble disc de 308 mm, amb pinces Nissin de dos pistons

Fre posterior: Dics de 250 mm, amb pinça d’1 pistó

Llandes: 21 mm davant i 17 mm darrera

Altura del seient: 840-860 mm

Capacitat del dipòsit: 19 litres

Pes en sec: 193 quilos

Preu: 10.925 euros.

 

 

etiquetes:

Deixa el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *