
Túnels marca Barcelona
L’Ajuntament de Barcelona ha aprovat una normativa que unifica els criteris sobre el disseny, construcció i manteniment dels túnels viaris urbans.

Segons recull El Punt el document estipula les instal·lacions que han de tenir, la seguretat en funció de la llargada i volum de trànsit i a elaborar un estudi de mobilitat en cas que el túnel quedés fora de servei.
Cada carril haurà de tenir 3 metres d’amplada, o 3,25 si estan destinats al transport públic. Els túnels de més de 1.000 metres de longitud requeriran, a més, un carril addicional per a vehicles d’emergència. També hauran de tenir una vorera de 75 centímetres d’ample com a mínim, i sortides d’emergència que comuniquin directament amb el carrer cada 200 metres.
Un treball col·laboratiu
La normativa és fruit d’un treball que va començar fa quatre anys desenvolupat amb la participació de la Guàrdia Urbana, els Bombers, Protecció Civil, l’àrea de Mobilitat de l’Ajuntament i l’Àrea Metropolitana, que gestiona les rondes.
Es tracta de la primera regulació de l’Estat que afecta específicament als túnels urbans i pretén ser un model que es pugui exportar a altres ciutats.
13 km de túnels
Barcelona té 13 quilòmetres de túnels viaris i aviat se n’hi sumaran uns quatre més amb la construcció del túnel de la Sagrera i el de la Trinitat.