Un 911 GT3 RS per celebrar el 50 aniversari del Carrera RS 2.7

Porsche ha mostrat per primera vegada en viu el 911 GT3 RS 2023, l’endemà passat de la seva presentació mundial digital. Aquesta unitat d’exhibició, personalitzada per GT Model Line i Style Porsche, és un homenatge al 911 Carrera RS 2.7 de 1972 i donarà lloc a una sèrie especial solo per als Estats Units.

La unitat exposada en la Setmana de l’Automòbil de Monterrey està àmpliament personalitzada. Acabada en blanc amb zones en verd Python, constitueix una referència directa a la icònica configuració de color blanc i verd oferta en 1972 en el primer 911 RS, però com una nova interpretació. En aquest cas, la carrosseria és de color blanc no metal·litzat també en les preses d’aire laterals. Els gràfics amb el nom del model en els flancs i la part posterior són verda Python, igual que les llandes d’alumini forjat amb el cèrcol exterior blanc. Els pilots posteriors de disseny exclusiu emfatitzen el patró verd sobre blanc, en eliminar el vermell de les llums posteriors i la tercera llum de fre. Les plaques laterals en els extrems del gran aleró posterior estan pintades en blanc amb el logotip RS en verd Python.

“Porsche Exclusive Manufaktur permet als clients personalitzar el seu cotxe fins al punt que el vehicle és un reflex tant d’ells com de Porsche”, ha declarat Karl-Heinz Volz, Director d’Opcions d’Exclusivament Manufaktur. “La personalització és una tradició de Porsche que es remunta al nostre primer model de producció, el 356, quan un client va demanar que s’afegís un eixuga-parabrisa a la lluna posterior del seu cotxe. Avui dia és un programa de personalització increïblement ampli, amb opcions que van des de petits canvis fins a veritables creacions úniques”.

Els fars també presenten un anell exterior en blanc, alguna cosa que no està disponible en la llista normal d’opcions disponibles en fàbrica. La combinació de colors continua a l’interior amb costures i emplafonis embellidors en blanc, a joc amb l’exterior.

“Com a aficionat als cotxes, les meves parets estaven plenes de models als quals tenia especial afecte. Un dels més influents era el 911 Carrera RS 2.7. De jove em va captivar i encara avui em fa somriure”, comenta Andreas Preuninger, Director de Models GT de Porsche. “D’aquí va sorgir la inspiració de l’estil per al 996 GT3 RS, que va ser un dels meus primers projectes en Porsche. En aquell moment, aquest cotxe semblava totalment extrem, per la qual cosa els colors que feien l’ullet a l’antecessor tenien sentit. Avui, resulta molt emotiu per a mi retre homenatge al primer model 911Carrera RS 2.7 amb el nostre 911 GT3 RS més extrem i capaç fins avui”.

Sobre el 911 GT3 RS

El Porsche 911 GT3 RS de 2023 és el model 911 més extrem homologat per a carretera. El seu motor bóxer de sis cilindres i 4.0 litres de cilindrada té 525 cavalls de potència i aconsegueix les 9.000 rpm. Aquesta potència es dirigeix exclusivament a les rodes posteriors a través d’un canvi automàtic de doble embragatge PDK de set velocitats. Mitjançant un extens treball en aerodinàmica derivada de la competició, genera 409 quilograms de càrrega total a 200 km/h i 860 kg a 285 km/h.

És també el primer 911 GT3 RS amb aerodinàmica activa, una característica que s’utilitza per a oferir increïbles nivells de càrrega, proporcionar assistència a la desacceleració mitjançant la creació d’un aerofreno i reduir la resistència a l’avanç (DRS), que pot reposicionar els elements aerodinàmics en determinades condicions si el conductor ho desitja.

Sobre el 911 Carrera RS 2.7 de 1972

Fa cinquanta anys, el món coneixia el 911 Carrera RS 2.7 com l’esportiu més ràpid d’Alemanya. Va començar com una sèrie especial per a homologació en competició i presentava moltes innovacions tecnològiques. Era la versió més potent de la primera generació del 911, amb 210 CV a 6.300 rpm i 255 Nm a 5.100 rpm de la seva bóxer de sis cilindres refrigerat per aire i desenvolupat per Hans Mezger i Valentin Schäffer.

Un motor més potent va ser només una part de la història d’èxit. Igual que en el nou 911 GT3 RS, les proves en el túnel de vent i l’eficiència aerodinàmica van introduir una tecnologia mai vista en el 911. L’aleró posterior fix estil “cua d’ànec”, que ara és tant una icona de disseny com un element funcional, va ser fonamental per a millorar l’estabilitat a velocitats altes. Feia que anés més ràpid i, a més, sense un augment de la resistència a l’avanç que, de fet, es va reduir.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

Anterior
Actualització pels Audi A1, A4 Allroad Quatro i Q7 i Q8

Actualització pels Audi A1, A4 Allroad Quatro i Q7 i Q8

Nou nom, mateixa intensitat El model més individual de la sèrie compacta

Posterior
I Clàssic La Selva

I Clàssic La Selva

Després de l’aturada estival torna la Copa Gironina de Regularitat

També et pot interessar
Total
0
Share